Pozycjonowanie sklepów internetowych

Ruch organiczny to trwałe fundamenty sprzedaży online.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepu internetowego generuje sprzedaż!

Ponad 50% sprzedaży generowanych z ruchu organicznego, to branżowy standard dotyczący większości polskich sklepów internetowych. W takim razie, czy nadal w tym tłumie jest miejsce dla Ciebie? Oczywiście, że jest! Zmieniające się algorytmy wyszukiwania i zmiany zachowań odbiorców powodują, że każdego dnia w rankingu Google dochodzi do roszad, które dają szansę takim sklepom jak Twój. By jednak było to możliwe, musisz zadbać o najwyższą jakość pozycjonowania swojego sklepu online oddając proces ten w ręce najbardziej doświadczonych na rynku specjalistów.

Pozycjonowanie sklepu internetowego, to proces bardzo złożony. Jest to efektem bardzo skomplikowanego algorytmu Google’a, który decyduje o tym, kto i na jakie zapytanie znajduje się w TOP10 wyników wyszukiwania.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Jak pozycjonować sklep internetowy?

PO PIERWSZE

OPTYMALIZACJA

Optymalizacja czyli budowa Twojego sklepu. Google przekazuje wiele rekomendacji developerom stron, które mogą wpłynąć na dostępność i ocenę Twojej strony. Jeśli nie doprowadzisz swojej witryny do idealnej konstrukcji, to nawet najlepsza praca na innych polach, może pójść na marne.

PO DRUGIE

TREŚCI

Bardzo istotne jest regularne umieszczanie unikalnych i wartościowych tekstów na stronach, które mają znaczenie w procesie pozycjonowania. Google bardzo docenia firmy, które dają Klientom coś od siebie – starannie opisują produkty, dbają o ich opinie, udzielają wartościowych porad na swoim blogu… Te wszystkie działania wspomogą Twój proces pozycjonowania.

PO TRZECIE

LINKOWANIE

Ten proces jeszcze kilka lat temu niewiele wspólnego miał z jakością. Dziś, praca nad rozbudową profilu linków polega w dużej mierze na umieszczaniu unikalnych artykułów na mocnych i kontekstowo dopasowanych do Twojej działalności stronach.

Dlaczego Traffic Trends, to najlepszy Partner w zakresie pozycjonowania sklepów internetowych?

Mimo świetnej oferty, genialnego personelu i powalającego wystroju, nie podbijesz serc Klientów, jeśli Twój lokal znajdować będzie się w niebezpiecznej okolicy. Przeniesienie go do renomowanej galerii da Twojej firmie poważnego „kopa”. To krok, którego nie możesz uniknąć jeśli myślisz o swoim biznesie poważnie! TOP10 to ta galeria!

Efekty pozycjonowania sklepu internetowego nadal są powalające. Obecnie pozycjonujemy ponad 10 tysięcy fraz, a nasi Klienci z darmowego ruchu z wyszukiwarek sprzedają produkty o miesięcznej wartości niespełna 30 milionów złotych! Oczywiście jest to proces długotrwały i trudny, nie możesz spodziewać się dynamicznego wzrostu przychodów w pierwszych miesiącach współpracy, jednak w dłuższej perspektywie czasu decyzję o pozycjonowaniu swojej strony sklepowej będziesz traktował jako sukces. Trwały efekt jaki buduje pozycjonowanie pozwoli Ci stabilniej funkcjonować na rynku i generować przychody bezkonkurencyjne względem innych źródeł ruchu.

Jakie efekty daje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że dla wielu osób i firm pozycjonowanie to usługa “dziwna”. W przeciwieństwie np. do kampanii reklamowych nie jesteśmy w stanie precyzyjnie oszacować wyników i momentu ich osiągnięcia. Nie oznacza to jednak, że w trakcie współpracy nasi Klienci nie dostają odpowiednich informacji dotyczących efektywności prowadzonych działań.

Bardzo ważne dla nas jest to, by cele po obu stronach były takie same. Ze względu na stare modele pozycjonowania często cel samej usługi jest błędnie definiowany już na samym starcie, dlatego chcieliśmy objaśnić co dla nas jest nadrzędną wartością i jakie efekt jest dla nas “króliczkiem”, którego kampanią SEO gonimy przez cały okres trwania umowy.

  • Wzrost sprzedaży / realizacji celów - oczywiście patrzymy tutaj wyłącznie na sprzedaż lub cele realizowane za pomocą wejść organicznych (darmowych) z wyszukiwarek. W przypadku pozycjonowania e-commerce będzie to przede wszystkim wzrost sprzedaży i przychodów, ale zdarzają się również zbliżone cele. Na przykład dla specjalistycznego sklepu działającego w sektorze B2B celem może być pozyskanie nowej rejestracji użytkownika, pobranie broszury czy przejście na zakładkę programu partnerskiego.
  • Wzrost ruchu - drugim co do ważności celem pokazującym trend realizacji usługi jest wzrost ruchu organicznego (darmowego) z wyszukiwarek. Wynik ten pokazuje, czy praca wykonywana przez nas przekłada się na to, że większa liczba osób trafia na stronę sklepu.
    wzrost ruchu organicznego
  • Wzrost liczby fraz w TOP3 i TOP10 Google - zapowiedzią wzrostu ruchu jest wzrost liczby fraz w czołówce rankingu Google. By zmierzyć to posługujemy się np. wynikami odnotowywanymi w Google Search Console lub innych narzędziach analitycznych.
  • Wzrost pozycji na ustalone frazy - nadal część prac SEO wykonujemy w trosce o jak najwyższą pozycję konkretnych, ustalonych wspólnie słów kluczowych będących najważniejszymi frazami dla naszego Klienta. Mierzymy je i analizujemy, by również i na tym polu zadbać o efektywność usługi.

Finalnym i długofalowym efektem naszej współpracy musi być wzrost pozycji na ustalone frazy, liczby fraz w TOP3 i TOP10, a także wzrost ruchu i sprzedaży ze źródła organic według Google Analytics.

Optymalizacja jako fundament pozycjonowania sklepów internetowych

By przedstawione powyżej efekty osiągnąć, musimy rozpocząć współpracę od budowy trwałego i bezpiecznego fundamentu. Dla nas, w procesie pozycjonowania sklepu, jest nim Audyt SEO. Audyt, to nic innego jak obszerna analiza strony internetowej, której efektem jest zbiór kilkudziesięciu zadań do wykonania w celu poprawienia jakości strony w oczach Google’a. Zalecenia dla webdeveloperów są jawne. Google wprost podaje niektóre elementy, które mogą pozytywnie wpłynąć na ocenę strony przez niego i na pozycję w wyszukiwarce. Musimy na starcie zadbać o to, by i Twoja strona była oceniana jak najlepiej i by jakiekolwiek niedociągnięcia optymalizacyjne nie zaburzyły procesu pozycjonowania e-commerce. W ramach audytu przygotowanego w pierwszym tygodniu współpracy, analizujemy kilkanaście obszarów technicznych i tekstowych, w tym między innymi:

  • Obecność i unikalność treści na stronie
  • Szybkość ładowania Twojej strony
  • Dostosowanie Twojej strony do urządzeń mobilnych
  • Sekcję META, czyli “title” i “description”
  • Nazewnictwo podstron w tym m.in. kategorii czy produktów
  • Obecność i brzmienie nagłówków hX
  • Linkowanie wewnętrzne stosowane na stronie sklepowej
  • Umieszczone grafiki i nadane im atrybuty ALT
  • Używanie certyfikatu SSL
  • Dane uporządkowane
  • Umieszczone na stronie linki prowadzące do stron trzecich
  • Sitemapę i poprawność jej zgłoszenia
  • Ustawione przekierowania pomiędzy adresami www
  • Dane z narzędzi zewnętrznych (Google Analytics, Google Search Console itp)
  • Profil zdobytych historycznie linków, które prowadzą do Twojej strony

Celem współpracy jest wprowadzenie wszystkich rekomendowanych zmian w trakcie pierwszego miesiąca współpracy - tak, by ich sprawne zaindeksowanie przez Google’a pozwoliło sprawnie rozpocząć etap wzrostów widoczności Twojej strony www.

Oczywiście sam Audyt nie zapewni Tobie wysokich pozycji, a na dodatek nie zakończy prac nad optymalizacją. Ważne jest by w kolejnych miesiącach proces ten ponawiać, choć zapewne w dużo mniejszej skali. W trakcie bieżących prac skupiamy się między innymi nad aktualizacją strony gdy pojawiają się nowe wytyczne od Google, modyfikacją wprowadzonych zmian gdy te nie przyniosły rezultatów, usuwaniem błędów jakie Google zgłasza Tobie w Google Search Console, optymalizacją nowych podstron czy rozbudową linkowania wewnętrznego.

Proces optymalizacji nigdy się nie kończy i zawsze musi być nieodłącznym elementem pozycjonowania Twojego sklepu.

Unikalne treści, czyli niezbędny element strategii pozycjonowania sklepów internetowych

Od wielu lat tworzenie unikalnych, wartościowych treści na stronę sklepu stało się elementem strategii SEO. Większość właścicieli sklepów pogodziła się już z faktem, że na przykład unikalny opis na stronie głównej czy na stronach kategorii, to coś, co muszą wyprodukować myśląc o wysokich pozycjach w Google. Niestety - to za mało!

Faktycznie, nadal opisy kategorii są ważne. Koniecznie musisz opisać lub zlecić do opisania każdą kategorię i podkategorię w swoim sklepie internetowym. Jednak bardzo ważnym procesem jest również rozszerzenie strategii contentowej na dwa kolejne obszary:

  • Opisy produktów - które powinny być unikalne, odpowiednio długie i atrakcyjne dla kupujących. Opisy te mogą poprawić zarówno widoczność Twojej strony na bardzo skuteczne zapytania dotyczące konkretnych produktów, jak i wpłyną korzystnie na osiągany przez Twój sklep internetowy współczynnik konwersji sprzedażowej
  • Blog sklepowy - na którym umieszczać możesz informacje o nowościach, poradniki, rankingi produktów, testy produktów czy inspiracyjne wpisy dotyczące swojej oferty. Ważne jednak byś w sposób regularny treść umieszczał i optymalizował ją pod pozycjonowanie dbając m.in. o tytuły, nagłówki czy umieszczone linki wewnętrzne.
    Blog sklepowy

Wiele działań z zakresu tworzenia treści oraz jej późniejszej optymalizacji wykonujemy dla naszych Klientów w ramach pozycjonowania sklepu. Między innymi rozbudowaliśmy nasze standardowe działania w ten sposób, by przygotowywane z myślą o pozycjonowaniu wpisy blogowe, stały się stałym elementem kampanii SEO prowadzonych w ramach współpracy z naszą agencją.

Linkbuilding w procesie pozycjonowania sklepów internetowych

Wspominaliśmy wcześniej w akapicie poświęconym optymalizacji, że jednym z punków Audytu SEO jest analiza linkbuildingu, czyli historycznie zdobytych dla Twojej strony odnośników, które umieszczone zostały na innych stronach www. Jest to bardzo istotny element, bo wiele działań niskiej jakości, które realizowałeś, mogą po czasie “odbić się czkawką” i zaszkodzić Twojej stronie.

Nowe, wartościowe linki dla Twojej strony zdobywamy na bieżąco, w każdym miesiącu. Ważne by w procesie tym wziąć pod uwagę następujące cechy:

  • Profil linków musi być naturalny - nie mogą zatem pojawiać się tylko mocne domeny, albo tylko fora internetowe. Ważne jest kontrolowane zróżnicowane źródeł.
  • Warto inwestować w strony mocne - czyli takie, które mają realny ruch, a także odpowiednie parametry SEO
  • Warto dywersyfikować działania - nie powinno się linkować tylko i wyłącznie pod ustalone frazy. Warto mieszać takie działania, na przykład z linkowaniem na ogólny adres Twojej strony lub nazwę firmy.

Modele doboru fraz w trakcie pozycjonowania sklepu internetowego

Skoro wiesz już na jakie efekty możesz liczyć, a także jakie działania składają się na pozycjonowanie Twojego sklepu, to warto również wspomnieć o budowie samej strategii. Przez wiele lat funkcjonował staromodny sposób realizacji usługi, w którym to na początku ustalono liczbę słów kluczowych podlegających pozycjonowaniu, a także precyzowano jakie to słowa będą. Model ten jednak coraz częściej zastępowany jest innymi działaniami. I tak, możemy działać np.:

  • W modelu “rotacyjnym” - model ten polega tylko na określeniu liczby słów podlegających pracy w danym miesiącu, ale po Twojej stronie pozostaje jedynie sprecyzowanie priorytetów sprzedażowych, a nie konkretnych fraz. Dzięki temu nasi Specjaliści SEO dobierają samodzielnie słowa kluczowe wybierając te mające największy potencjał na wygenerowanie szybkich efektów. Jak to robimy? Wyławiamy słowa kluczowe, które z jednej strony mają wyszukania, a z drugiej mają niezłą pozycję startową w Google (np. w drugiej dziesiątce wyników).
  • W modelu “hybrydowym” - w którym to, część fraz precyzujemy i ustalamy na stałe, a część modyfikujemy na bieżąco zgodnie z modelem rotacyjnym

Powstanie nowych modeli wymusiła na wszystkich agencjach sytuacja rynkowa. Kilka lat temu ustalenie ogólnych fraz powodowało, że w przeciągu kilku miesięcy większość z nich wskakiwała do TOP10. Teraz, przy obecnej liczbie konkurentów i sile tych, którzy już w TOP10 są, takie podejście może być wielkim błędem i naprawdę lepiej zaufać doświadczonym specjalistom i zacząć nabierać mniejszy ruch mniejszą łyżeczką, niż trzymać w ręce największą chochlę, ale pustą! :)

Wiemy jak pozycjonować sklepy internetowe! Przykładowe realizacje

Skrupulatne i wysokojakościowe działania na wszelkich polach wpływających na pozycjonowanie wpływa finalnie na efektywne wzrosty ruchu i sprzedaży. W długiej perspektywie czasu usługa ta pozwala na zwielokrotnienie przychodów w prowadzonym sklepie internetowym i nie bez powodu jest równocześnie ukochaną i znienawidzoną usługą marketingową dla wszystkich właścicieli sklepów. Nie jest możliwe jej zaplanowanie i przewidzenie efektów, ale za to potrafi przynieść korzyści bezkonkurencyjne względem wszelkich, innych źródeł ruchu.

Nie wierzysz? To spójrz:

Tutaj pokazujemy jak poprzez wzorcową optymalizację i przemyślaną strategię linkbuildingu podnieśliśmy widoczność i pozycję na trudne frazy dla sklepu w branży dizecięcej:
traffictrends.pl/case-study/jak-walczyc-o-najbardziej-konkurencyjne-frazy-historia-sukcesu-sklepu-z-branzy-dzieciecej/

Tutaj wskazujemy na efektywność procesu rozpoczęto wyeliminowaniem w sklepie internetowym z branży kosmetycznej błędów optymalizacyjnych:
traffictrends.pl/case-study/jak-poprawilismy-statystyki-widocznosci-w-google-dla-sklepu-kosmetycznego/

A tutaj przykład kreatywnego i regularnego podejścia do treści na stronie www, które dały niesamowitego kopa:
traffictrends.pl/case-study/jak-przy-wspolpracy-z-marilyn-monroe-i-amerykanskim-astronauta-w-pol-roku-pozyskalismy-ponad-1500-nowych-fraz-w-top10/

Więcej inspirujących historii znajdziesz w dziale case studies na naszej stronie
Case Study
Case studies Traffic Trends

Raportowanie procesu pozycjonowania sklepu

Na koniec, kwestia istotna dla wielu naszych Klientów, bo często mówimy o efektach i finalnej satysfakcji z wyboru Traffic Trends jako agencji pozycjonującej, a ważna w tym procesie jest bieżąca wiedza na temat realizowanych “checkpointów”. Dlatego też w ramach współpracy będziesz miał kontrolny dostęp do:

  • Raportu pozycji fraz ustalonych do pozycjonowania, który znajduje się w naszym Panelu Klienta
  • “Skróconego” raportu Google Analytics pokazującego najważniejsze zmienne dotyczące ruchu organicznego. Raport również znajduje się w naszym Panelu Klienta.
    raport GA pokazujący najważniejsze zmienne dotyczące ruchu organicznego
  • Raportu linkowania, w którym znajdziesz zdobywane dla Twojej strony odnośniki ze stron innych.
  • Podsumowania wykonywanych w ramach usługi prac optymalizacyjnych - i na starcie, i w kolejnych miesiącach.

Dodatkowo by obserwować, czy usługa podąża w odpowiednim kierunku, na bieżąco będzie monitorować nie tylko frazy, które już “wskoczyły” do TOP10, ale także te, które pojawiły się w 2. czy 3. dziesiątce Google’a, które stanowią prognostyk nadchodzących wzrostów. Zapewniamy też, że jeśli na jakimkolwiek etapie naszej współpracy zabraknie Tobie wiedzy na temat tego, co obecnie dzieje się z Twoją stroną, to będziemy na wezwanie do przedstawienia raportu reagować bardzo sprawnie i rzetelnie!

FAQ

Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to regularny proces mający na celu zwiększenie widoczności pozycjonowanej domeny w wynikach organicznych (darmowych) wyszukiwarki Google. Dzięki zwiększeniu widoczności strona notuje większy ruch organiczny (darmowy) z wyszukiwarki, a w przypadku sklepu internetowego, prowadzi to do zwiększenia sprzedaży. Nie ma jednej, sprawdzonej reguły tłumaczącej na czym polega i jak pozycjonować sklep internetowy. Jest to zależne od wielu czynników takich jak startowa forma, branża, aktywność konkurencji. W zależności od tych aspektów kładziemy akcenty na inne działania zawsze indywidualizując strategię pozycjonowania e-commerce. Zawsze jednak proces ten bazuje na trzech działach: optymalizacji, linkbuildingu i treściach. Są to działania, które w odpowiedni sposób stymulują algorytm Google i zwiększają zaufanie wyszukiwarki do pozycjonowanej przez nas strony.

Czym jest optymalizacja strony?

Istnieją dziesiątki wytycznych dotyczących budowy strony internetowej, które Google przekazuje webdeveloperom w celu prawidłowej indeksacji strony w wyszukiwarce i w celu jak najlepszego odbioru tej strony przez użytkowników. Google dba o to, by strony które poleca w rankingu wyszukiwarki, były wysokojakościowe, bezpieczne. Proces optymalizacji strony polega właśnie na dostosowaniu jej do wszystkich zaleceń Google. Wśród kwestii optymalizacyjnych są zarówno te, które wpływają na komfort użytkownika, np.:
  • czas ładowania strony
  • bezpieczeństwo, tj posiadanie certyfikatu SSL
  • responsywność strony i dopasowanie do urządzeń mobilnych,
jak i takie, które bardziej dotyczą struktury kodu lub informacji ułatwiających prawidłowe indeksowanie strony w wyszukiwarce, np.:
  • prawidłowe nazewnictwo kategorii
  • posługiwanie się nagłówkami hX
  • indywidualizowana i uzupełniona sekcja META podstron
  • linkowanie wewnętrzne pomiędzy podstronami
Optymalizacja strony zawsze jest pierwszym działem pozycjonowania sklepu online, na który zwracamy uwagę i dlatego w pierwszych dniach współpracy przygotowujemy obszerny i bardzo drobiazgowy Audyt SEO stanowiący fundament naszej dalszej współpracy.

Jakie zmiany na stronie będziecie chcieli wprowadzić i kto ma to zrobić?

Na to pytanie na pewno nie odpowiemy w tym momencie, bo nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi. Wspomniany przed momentem Audyt SEO to kilkudniowy proces, który pozwala nam zbudować listę niedociągnięć i błędów optymalizacyjnych na stronie pozycjonowanej przez nasz Dział SEO. To ten dokument jest dopiero pełną listą zmian, które chcemy wprowadzić i na jego bazie możemy dopiero podzielić się obowiązkami. Sam podział zależy w dużym stopniu od oprogramowania sklepowego, z którym mamy do czynienia i tego jakie możliwości optymalizacyjne posiada. Bardzo często wiele zmian wprowadzamy samodzielnie - modyfikujemy sekcję META, zmieniamy nagłówki hX, dodajemy niezbędne opisy. Część zmian jednak wymaga idealnej znajomości asortymentu i zostawiamy je naszym Klientom - np. tworzenie nowych kategorii i przypisywanie produktów do nich. Zdarzają się również sytuację, w których potrzebne jest bardzo profesjonalne wsparcie twórców oprogramowania - np. gdy pracujemy nad szybkością czy responsywnością strony. Naszym Klientom zapewniamy jednak pełne wsparcie we wprowadzeniu zmian lub w komunikacji z osobami za wprowadzenie zmian odpowiedzialnymi.

Czy ważna jest odpowiednia optymalizacja drzewa kategorii i czy w niej pomożecie?

Bardzo ważna! Niestety coraz częściej widzimy drzewa kategorii zbudowane nie do końca po naszej myśli i nie w takim stylu jaki lubią roboty Google odpowiedzialne za poznanie i zaindeksowanie witryny. Nie zawsze ograniczenie się do kilku głównych kategorii na rzecz filtrów jest dobrym rozwiązaniem. Bardzo często nasi Klienci zyskują na rozbudowie drzewa kategorii i stworzeniu wielu podkategorii dedykowanych bardzo precyzyjnemu zakresowi asortymentu. Taki proces często ułatwia pozycjonowanie sklepu internetowego na słowa kluczowe dotyczące danej podkategorii. Dlatego też nasi Klienci mają pełne wsparcie z naszej strony w tym działaniu - od samej propozycji rozbudowy, przez optymalizację nazewnictwa po działania optymalizacyjne zgodne z zaleceniami Google na nowoutworzonych podkategoriach.

Czy UX idzie w parze z SEO?

Obowiązkowo! Na bieżąco dbamy o kompetencje Działu SEO z zakresu optymalizacji konwersji, tak by żadne zaproponowane zmiany poprawiające pozycję w wyszukiwarce, nie obniżyły liczby transakcji. Oczywistym jest, że z perspektywy pozycjonowania e-commerce optymalne byłoby umieszczenie na samej górze podstron kategorii opisu długiego na kilka tysięcy znaków, ale przescrollowanie go przez użytkowników smartfonów byłoby bardzo czasochłonne i prowadziłoby do masowych porzuceń zakupów. Poza tym sam Google dodając nowe czynniki wpływające na pozycję w rankingu dba o UX - responsywność strony czy czas jej ładowania, to nic innego jak dbanie o komfort użytkowników!

Dlaczego ważne jest linkowanie zewnętrzne?

Linkowanie zewnętrzne (tzw. linkbuilding) to nadal nieodłączny element procesu pozycjonowania sklepu internetowego. Kiedyś najważniejszy, dziś jeden z trzech i nie chcemy bawić się w stopniowanie jego wagi dla całego procesu i finalnego efektu. Nie da się zbudować reputacji strony internetowej tylko wzorcową optymalizacją i treścią, zwłaszcza że na pewnym etapie zaczyna się konkurowanie z kilkoma innymi sklepami, które też mają idealnie zoptymalizowaną witrynę i fajną, unikalną treść na stronie. Linkbuilding stanowi wtedy swoisty wyścig na budowanie reputacji w oczach Google za pośrednictwem reputacji innych stron. Działa to w ten sposób, że wybieramy w każdym miesiącu określoną liczbę stron internetowych, które mają odpowiednie parametry i reputację w Google i które kontekstowo nawiązują do naszego Klienta i umieszczamy na nich artykuł z linkiem prowadzącym do strony naszego Klienta. Rozbudowując w każdym miesiącu taką listę linków budujemy zaufanie do stron naszych Klientów, wykorzystując strony trzecie. Ważne jednak, by te strony były wartościowe i wysokooceniane przez Google. Szczęśliwie mija czas spamerskich witryn, które nie miały żadnej wartości!

Ile linków zdobywacie i czy je raportujecie?

Liczba linków jest zależna głównie od dwóch parametrów. Pierwszy, to budżet jaki mamy do dyspozycji, bo on determinuje średnią cenę linka, na jaką możemy sobie w imieniu naszych Klientów pozwolić. Drugi, to przyjęta strategia. Zdarzają się sytuacje gdy wolimy przykładowe 3000 zł przeznaczyć na 30-40 słabszych odnośników by wspomóc dużo szerokich słów kluczowych. Są momenty gdy te same 3000 zł wydamy na 2 bardzo mocne odnośniki kupowane z powszechnie znanych stron mających bardzo wysoką reputację w Google. Ważne jest by strategię zakupową dostosować do sytuacji w danym miesiącu, przez co nigdy nie określamy planów wydawniczych z bardzo dużym wyprzedzeniem i nie umawiamy się z naszymi Klientami na stałą liczbę linków co miesiąc na np. najbliższe dwa lata, bo to ograniczałoby swobodę naszych Specjalistów SEO. Odpowiadając na drugą część pytania - tak, raportujemy pozyskane linki w naszym Panelu Klienta.

Czym się różni linkowanie zewnętrzne od wewnętrznego?

Linkowanie zewnętrzne polega na pozyskiwaniu odnośników z innych stron www (blogach, portalach, w katalogach). Linkowanie wewnętrzne to umieszczanie linków w obrębie jednej domeny do innych podstron (np. z kategorii do produktu, z wpisu blogowego do kategorii itp). Obie metody są bardzo istotne w procesie pozycjonowania. Zewnętrzne linkowanie buduje reputację strony w oczach Google, a wewnętrzne ułatwia jej indeksowanie i ulepsza pozycjonowanie na najważniejsze obszary.

Istotna! Google jako wyszukiwarka tekstowa uwielbia strony, na których znajduje się dużo tekstu. Tekstu unikalnego, czyli niepowielanego na żadnej innej domenie, oraz regularnie dodawanego. Z regularnością i unikalnością jest naturalny problem w przypadku sklepów internetowych. Z jednej strony wygodniej jest bazować na sprawdzonych opisach produktów przygotowanych przez producenta lub dystrybutora. Z drugiej zaś oferta nie zmienia się tak dynamicznie, by zmiany produktów gwarantowały stały dopływ nowej treści. Dlatego tak ważne jest tworzenie w sposób regularny, wysokojakościowy i unikalny wszelkich treści na stronę www, co usprawnia pozycjonowanie sklepu internetowego. Najważniejsze treści to:
  • opis na stronie głównej
  • opisy kategorii i podkategorii
  • opisy podstron producentów
  • wpisy blogowe dodawane regularnie na blog w obrębie domeny
Dodatkowo bardzo ważne jest też, by umieszczane na stronie treści były odpowiednio zoptymalizowane, czyli np. posiadały linkowanie wewnętrzne, nagłówki czy słowa kluczowe.

Czy sami piszecie teksty czy muszę to robić samodzielnie?

Teksty niezbędne w procesie pozycjonowania tworzymy samodzielnie. Większośc naszych Klientów otrzymuje od nas w każdym miesiącu kilkadziesiąt tysięcy znaków poświęconych na opisy kategorii, podkategorii czy wpisy blogowe. Dzięki temu mamy pewność, że treści umieszczane na stronie sklepowej będą unikalne i przydatne w procesie pozycjonowania. Posiadamy bardzo rozbudowany zespół copywriterów, dzięki czemu przygotowujemy z powodzeniem treści na najróżniejsze tematy: od mody, przez karmę dla zwierząt, po szyby do ciągników i stal ocynkowaną sprzedawaną w hurcie. Oczywiście jeśli nasz Klient woli tworzyć teksty samodzielnie i ma do tego odpowiednie zasoby, to nic nie stoi na przeszkodzie, by nasze wsparcie ograniczyć do rekomendacji treści i ich optymalizacji. Musi jednak to być robione regularnie, bo jest to niezbędny i istotny element działań SEO.

Jak przygotowujecie się do zmian algorytmów zapowiadanych cyklicznie przez Google?

Tak naprawdę nie jest to trudne zadanie! Krótko po każdej, większej zmianie algorytmów Google publikowaliśmy przykładowe dane naszych Klientów i wzrosty jakie dzięki zmianom notowali. By to osiągnąć wystarczy zrozumieć Google i grać według jego zasad, a nie próbować walczyć z algorytmem. Od wielu lat Google dba o jakość wyników, które prezentuje w wyszukiwarce i jako główne parametry tych wyników określa jakość strony, na którą kieruje oraz jej reputację. Dlatego ciągła poprawa czynników takich jak czas ładowania strony czy jej responsywność, to dobry kierunek. Dlatego ciągła rozbudowa treści na stronie, to dobry kierunek. Dlatego inwestycja w bardziej wartościowe linki niż spamerskie odnośniki z pseudo-stron, to dobry kierunek!

Czy każdy sklep internetowy nadaje się do SEO?

Na pewno nie! Po pierwsze, problemem może okazać się mało elastyczny lub przestarzały system sklepowy, który uniemożliwi działanie zgodne z obecnymi wymogami Google. Po drugie, może okazać się np., że bardzo wąski asortyment w szerokiej kategorii przyblokuje rozwój sklepu (taki problem często mają projektanci mody, którzy chcieliby z 10 sukienkami rywalizować z multibrandowymi sklepami mającymi tysiace produktów!). I w końcu, trzeci problem - skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga wielu zmian na stronie sklepu, wymaga unikalnych opisów i prowadzenia bloga, wymaga inwestycji. Z naszego bogatego doświadczenia wiemy, że nie każdy na taką pracę jest gotów i akceptujemy to.

Czy pozycjonowanie sklepów internetowych sprawdzi się w każdej branży?

Zdecydowanie tak. Co więcej, są branże, w których pozycjonowanie jest nadrzędną formą reklamy sklepu internetowego. Wynika to często z faktu, że ograniczenia regulaminowe Google lub prawne Polski nie pozwalają na inną formę reklamy w wyszukiwarce. Mamy tu na myśli na przykład promocję produktów alkoholowych, leków czy niektórych kategorii produktowych związanych z gadżetami erotycznymi. Także o ile Twój sklep internetowy będzie zoptymalizowany i będzie miał odpowiedni asortyment, to branża na pewno nie będzie przeszkodą w działaniach.

Czy platforma sklepowa ma wpływ na SEO sklepu?

I tak, i nie. Istnieje pewna pula oprogramowań, które upraszczając są w stanie stworzyć sklep internetowy idealny pod kątem pozycjonowania. Mają możliwość wprowadzenia niezbędnych rekomendacji optymalizacyjnych, działają sprawnie, są responsywne. Są jednak takie oprogramowania, które nie do końca sprzyjają SEO i będą skutecznie blokować rozwój widoczności. Tak samo jest z tematem UX - albo dany soft tego pilnuje, albo nie. Dlatego warto świadomie wybrać oprogramowanie sklepowe również myśląc o przyszłych aktywnościach reklamowych i podejmowanych działaniach.

Czy migracja na inne oprogramowanie może popsuć SEO?

Niestety może i to bardzo mocno i na bardzo długo. Istnieje zbiór zadań, które należy dokonać by zmiana oprogramowania była jak najmniej bolesna i krótkotrwała. Z doświadczenia jednak wiemy, że często wiedzy o migracji w ujęciu SEO brakuje webdeweloperom i wiedzy na ten temat szuka się już po zmianie softu. Dlatego zachęcamy wszystkich by odpowiednio do tego procesu się przygotowali, przez co rozumiemy:
  • optymalizację nowej wersji sklepu
  • bezbłędne zarządzanie przekierowaniami
  • zgłoszenie zmian w Google Search Console
Szczegółowo proces ten opisaliśmy tutaj: >> Jak przeprowadzić migrację sklepu, by nie stracić pozycji << i zawsze zachęcamy by przed migracją na inne oprogramowanie skonsultować cały proces nie tylko z wybranym webdeweloperem ale również ze Specjalistą SEO, więc zapraszamy do kontaktu!

A migracja na inną domenę?

Również, choć zazwyczaj w mniejszym stopniu lub jest to po prostu rzadziej spotykany problem. Wynika on z faktu, że gdy zmieniamy oprogramowanie bardzo często zmieniają się wszystkie adresy URL kategorii, podkategorii czy produktów. Przy zmianie domeny zmienia się tylko początek tego adresu. Także oczywiście zmiana domeny może być odczuwalna i bolesna. Dlatego tak samo jak przy zmianie oprogramowania zachęcamy do kontaktu i konsultacji.

Ile trwa pozycjonowanie sklepów internetowych?

Nie da się odpowiedzieć na to pytanie ponieważ nawet skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego nie ma daty końcowej. Ta usługa nie działa tak, że stawiamy sobie pewien cel i po jego osiągnięciu kończymy działania. Taki model zaowocowałby późniejszym spadkiem widoczności, ruchu i sprzedaży. Dlatego pozycjonowanie trzeba traktować jako usługę ciągłą, która nigdy nie będzie miała swojego końca. Oczywiście może i powinna ewoluować, ale nie może się zakończyć. Najlepszym dowodem na to jest fakt, że nasi najstarsi stażem Klienci korzystają z usługi pozycjonowania sklepu internetowego nieprzerwanie od 2011 roku!

A kiedy mogę spodziewać się pierwszych efektów?

To niestety jest kolejne trudne pytanie, a odpowiedź na nie zależy od wielu czynników: skali inwestycji w pozycjonowanie sklepu internetowego oraz początkowej widoczności. Inaczej oceniamy czas potrzebny dla nowych stron, a inaczej dla kogoś kto ma wieloletnią historię i chce wraz z naszymi Specjalistami SEO poprawić swoją sytuację. W tym pierwszym przypadku czas potrzebny na osiągnięcie odczuwalnych efektów będzie znacznie dłuższy i lepiej założyć, że wyniesie ponad 12 miesięcy. W tym drugim, pewien trend powinien być odczuwalny już pod koniec 3 miesiąca. Nie mówimy tu jednak o celu na poziomie podwojenia sprzedaży a na trendzie bazującym na np. wzroście pozycji, liczby fraz w TOP10 czy wyświetleń strony w wyszukiwarce.

Jak mogę sam wspierać SEO sklepu?

Zakładając bezproblemową współpracę na polu wprowadzania zmian optymalizacyjnych, to zawsze naszych Klientów prosimy o dwie rzeczy. Po pierwsze, zazwyczaj ich wiedza produktowa i doświadczenie w sprzedaży jest nie do zastąpienia przez najlepszego copywritera, więc zaangażowanie w proces tworzenia treści może okazać się bezcenne. To nasi Klienci stoją często na pierwszej linii frontu odbierając telefony i maile z pytaniami od Klientów, które to stanowią świetną listę tematów blogowych, które warto podjąć. Po drugie, warto zapamiętać by nie wprowadzać żadnych zmian na stronie www bez konsultacji z nami. Wielokrotnie zdarzało nam się, że wprowadzono zmiany bardzo niekorzystne z perspektywy SEO, które tłumaczono tym, że Klient nie podejrzewał, że to może mieć taki wpływ. Dlatego lepiej skonsultować z nami za dużo rzeczy, niż za mało, zwłaszcza, że nie generuje to żadnych dodatkowych kosztów!

Jakie słowa kluczowe wybrać?

Najważniejsze z perspektywy biznesu i realne patrząc na siłę domeny. Wybierane słowa kluczowe coraz częściej stanowią przede wszystkim drogowskaz dla nas dotyczący priorytetów biznesowych. Znamy przypadki, w których dobrze rozwinięty sklep internetowy pozycjonuje się na kilkanaście fraz, ale w TOP10 ma ich tysiące. Także sam wybór fraz nie jest najważniejszy z perspektywy ich popularności, bo nie do nich ograniczy się nasze działanie. Na pewno jednak muszą te frazy oddawać długofalowe priorytety sprzedażowe i muszą być realne. Jeśli posiadasz w swoim sklepie internetowym tylko ekskluzywne obuwie wizytowe damskie, to nie wybieraj frazy “buty”. Jeśli dopiero zaczynasz biznes z zabawkami, nie wybieraj frazy “zabawki”. Wybierz frazy, które pasują do Twojego asortymentu i takie, które są realne patrząc na Twoją siłę.

Czy pozycjonujecie tylko wybrane słowa kluczowe?

Oczywiście, że nie! Tak jak odpowiedzieliśmy na wcześniejsze pytanie - wybrane frazy często stanowią pewien, niewielki procent wszystkich fraz jakie nasi Klienci mają w TOP10 czy TOP3 Google. Uwielbiamy wprowadzać wiele bardzo precyzyjnych, często mniej popularnych słów na wysokie pozycje, bo najczęściej to one cechują się wysokim współczynnikiem konwersji i budują przychód.

Czym są frazy długoogonowe, tzw. long tail?

Uogólniając są to frazy szerokie, precyzyjne, często wielowyrazowe, które cechuje niska popularność jednostkowa i wysoki współczynnik konwersji. Oznacza to, że jedna fraza z długiego ogona nie wygeneruje wielu wejść i transakcji, ale setki takich fraz mogą super rozkręcić sprzedaż w sklepie internetowym. Najczęściej (i tu znów uogólniając) przez długi ogon w przypadku pozycjonowania e-commerce rozumie się frazy dotyczące nazw i cech produktów. Oczywiście warto tu podkreślić, że jako agencja specjalizująca się w SEO sklepów internetowych bardzo mocno dbamy o rozwój długiego ogona.

Czy pomożecie w wyborze fraz?

Częściowo tak. Służymy wsparciem pokazując zarówno popularność danych fraz, reakcję Google na te frazy i oceniając ich sensowność, co jest jednak oceną subiektywną wynikającą z naszych doświadczeń. Najważniejsze jednak jest by frazy były istotne biznesowo, więc podsumowując - możemy pomóc, ale nie wyręczymy naszych Klientów w tym procesie!

Czy mogę zmieniać słowa kluczowe w trakcie współpracy?

Oczywiście. Jest to nawet pożądane, aby aktualizować je co pewien czas. Skoro frazy bardzo często dotyczą popularnych w danym momencie producentów, motywów, styli… to muszą być zmieniane i aktualizowane, bo tak też ewoluują priorytety biznesowe naszych Klientów. Nie ma zatem problemu by frazy zmienić lub by zmniejszyć lub zwiększyć ich liczbę.

Ile kosztuje SEO dla e-commerce?

Z roku na rok coraz więcej. Nie wskażemy jednej, konkretnej kwoty, ale też nie chcemy unikać odpowiedzi na to ważne pytanie. W naszej ocenie w każdym miesiącu Specjalista SEO musi spędzić minimum kilka godzin pracy nad danym serwisem. Do tego dochodzi minimum 20-30 tysięcy znaków pisanych przez nasz zespół copywriterski. I na koniec doliczyć do tego należy budżet na zakup linków z innych stron do stron naszych Klientów o wartości nie mniejszej niż 1000-1500 zł miesięcznie. Daje nam to minimum 2000-2500 zł miesięcznie. Obserwujemy w ostatnich latach mocny wzrost wydatków na SEO wśród wielu sklepów co doprowadziło do podwyższenia kosztów koniecznych by realnie powalczyć o rozwój organiczny. I tutaj prośba od nas: niezależnie czy wybierzecie Traffic Trends czy jakąkolwiek inną agencję, nie korzystajcie z usług SEO o wartości “300 zł rocznie”, bo to nie ma prawa się udać!

Czy możliwe jest tanie wypozycjonowanie sklepu?

Nie, lub prawie nie. W bardzo specyficznych branżach i przy zachowaniu bardzo wyjątkowych okoliczności byłoby to realne, ale zaryzykujemy stwierdzenie, że w 99% przypadków nie ma na to szans. Pozycjonowanie to biznes, z którego żyją wydawcy (strony, które publikują linki), Copywriterzy i Specjaliści SEO. Finalnie proces ten daje wzrost przychodów Klientom, a ten efekt musi najpierw swoje kosztować i w wyścigu, w którym wielu liderów wydaje potężne kwoty w skali roku, 300 zł netto rocznie nie wystarczy.

Czy trzeba podpisać długoterminową umowę?

Nie. Umowy proponowane naszym Klientom są od pierwszego dnia ich trwania bezterminowe z możliwością wypowiedzenia w dowolnym momencie, co zwiększa bezpieczeństwo współpracy z nami i umożliwia ocenę naszych działań z miesiąca na miesiąc.

Jak ocenić skuteczność pozycjonowania?

Używamy wielu parametrów do oceny skuteczności pozycjonowania sklepów www. Najważniejsze to:
  • wzrost sprzedaży pochodzącej z ruchu organicznego
  • wzrost ruchu organicznego
  • wzrost widoczności mierzony za pomocą liczby fraz w TOP3 i TOP10 Google
  • wzrost pozycji na ogólne i ważne słowa kluczowe ustalone przez Klientów

Dlaczego to Traffic Trends najlepiej pozycjonuje sklepy?

Bo od 2011 roku cały Dział SEO w naszej agencji skupia się na pozycjonowaniu sklepów internetowych. Na pewno są agencje SEO lepiej pozycjonujące firmy lokalne, usługowe, banki czy kwiaciarnie. Ale w branży sklepów internetowych nasze kompetencje i doświadczenie wyniesione z setek projektów owocuje we współpracy z Klientami. Może dlatego też tak mocno nie komunikujemy rzeczy, które są dla sklepów “nowinką”, a dla nas oczywistością - takich jak dbanie o długi ogon czy skupianie się na mierzalnej sprzedaży organicznej, a nie na pozycji frazy, która jest tylko środkiem do celu. Nasza specjalizacja, historia i kompetencje to najlepsza nasza wizytówka!

Najpopularniejsze platformy sklepowe, które obsługujemy

Nasz zespół

40+

Liczba naszych pracowników

400+

Liczba otwartych projektów

1mln+

Kliknięć reklamowych

0,5mln+

Polubień na facebooku

150mln

Miesięczne przychody klientów

Rekomendacje

Doskonały kontakt, profesjonalne doradztwo, bardzo szybki czas reakcji to walory, które najbardziej cenię we współpracy z firmą Traffic Trends.

Zawsze otrzymuję wyczerpujące i rzetelne odpowiedzi na zadane pytania.

Paweł Sobelski, Strefaluksusu.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Paweł Puszczyński, BBHome

  • Babyono
  • Bilety24.pl
  • British Council
  • Casu
  • Craft
  • Danfoss
  • Frisco
  • Gatta
  • Logitech
  • Media Markt
  • Riff
  • Sylwia Majdan
  • AA Cosmetics
  • Danhen
  • Mass Denim
  • Wola
  • Konesso
  • Bludshop

Zobacz wszystkie rekomendacje

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!