Pozycjonowanie sklepów internetowych

Ruch organiczny to trwałe fundamenty sprzedaży online.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepu internetowego generuje sprzedaż!

Ponad 50% sprzedaży generowanych z ruchu organicznego, to branżowy standard dotyczący większości polskich sklepów internetowych. W takim razie, czy nadal w tym tłumie jest miejsce dla Ciebie? Oczywiście, że jest! Zmieniające się algorytmy wyszukiwania i zmiany zachowań odbiorców powodują, że każdego dnia w rankingu Google dochodzi do roszad, które dają szansę takim sklepom jak Twój. By jednak było to możliwe, musisz zadbać o najwyższą jakość pozycjonowania swojego sklepu oddając proces ten w ręce najbardziej doświadczonych na rynku specjalistów.

Pozycjonowanie sklepu internetowego, to proces bardzo złożony. Jest to efektem bardzo skomplikowanego algorytmu Google’a, który decyduje o tym, kto i na jakie zapytanie znajduje się w TOP10 wyników wyszukiwania.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

PO PIERWSZE

OPTYMALIZACJA

Optymalizacja czyli budowa Twojego sklepu. Google przekazuje wiele rekomendacji developerom stron, które mogą wpłynąć na dostępność i ocenę Twojej strony. Jeśli nie doprowadzisz swojej witryny do idealnej konstrukcji, to nawet najlepsza praca na innych polach, może pójść na marne.

PO DRUGIE

TREŚCI

Bardzo istotne jest regularne umieszczanie unikalnych i wartościowych tekstów na stronach, które mają znaczenie w procesie pozycjonowania. Google bardzo docenia firmy, które dają Klientom coś od siebie – starannie opisują produkty, dbają o ich opinie, udzielają wartościowych porad na swoim blogu… Te wszystkie działania wspomogą Twój proces pozycjonowania.

PO TRZECIE

LINKOWANIE

Ten proces jeszcze kilka lat temu niewiele wspólnego miał z jakością. Dziś, praca nad rozbudową profilu linków polega w dużej mierze na umieszczaniu unikalnych artykułów na mocnych i kontekstowo dopasowanych do Twojej działalności stronach.

Nowość: Sales Booster, czyli pozycjonowanie rozliczane prowizyjnie!

Sprawdź!

Dlaczego Traffic Trends, to najlepszy Partner w zakresie pozycjonowania sklepów internetowych?

Mimo świetnej oferty, genialnego personelu i powalającego wystroju, nie podbijesz serc Klientów, jeśli Twój lokal znajdować będzie się w niebezpiecznej okolicy. Przeniesienie go do renomowanej galerii da Twojej firmie poważnego „kopa”. To krok, którego nie możesz uniknąć jeśli myślisz o swoim biznesie poważnie! TOP10 to ta galeria!

Efekty pozycjonowania sklepu internetowego nadal są powalające. Obecnie pozycjonujemy ponad 10 tysięcy fraz, a nasi Klienci z darmowego ruchu z wyszukiwarek sprzedają produkty o miesięcznej wartości niespełna 30 milionów złotych! Oczywiście jest to proces długotrwały i trudny, nie możesz spodziewać się dynamicznego wzrostu przychodów w pierwszych miesiącach współpracy, jednak w dłuższej perspektywie czasu decyzję o pozycjonowaniu swojej strony sklepowej będziesz traktował jako sukces. Trwały efekt jaki buduje pozycjonowanie pozwoli Ci stabilniej funkcjonować na rynku i generować przychody bezkonkurencyjne względem innych źródeł ruchu.

Jakie efekty daje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że dla wielu osób i firm pozycjonowanie to usługa “dziwna”. W przeciwieństwie np. do kampanii reklamowych nie jesteśmy w stanie precyzyjnie oszacować wyników i momentu ich osiągnięcia. Nie oznacza to jednak, że w trakcie współpracy nasi Klienci nie dostają odpowiednich informacji dotyczących efektywności prowadzonych działań.

Bardzo ważne dla nas jest to, by cele po obu stronach były takie same. Ze względu na stare modele pozycjonowania często cel samej usługi jest błędnie definiowany już na samym starcie, dlatego chcieliśmy objaśnić co dla nas jest nadrzędną wartością i jakie efekt jest dla nas “króliczkiem”, którego kampanią SEO gonimy przez cały okres trwania umowy.

  • Wzrost sprzedaży / realizacji celów - oczywiście patrzymy tutaj wyłącznie na sprzedaż lub cele realizowane za pomocą wejść organicznych (darmowych) z wyszukiwarek. W przypadku pozycjonowania sklepu internetowego będzie to przede wszystkim wzrost sprzedaży i przychodów, ale zdarzają się również zbliżone cele. Na przykład dla specjalistycznego sklepu działającego w sektorze B2B celem może być pozyskanie nowej rejestracji użytkownika, pobranie broszury czy przejście na zakładkę programu partnerskiego.
  • Wzrost ruchu - drugim co do ważności celem pokazującym trend realizacji usługi jest wzrost ruchu organicznego (darmowego) z wyszukiwarek. Wynik ten pokazuje, czy praca wykonywana przez nas przekłada się na to, że większa liczba osób trafia na stronę sklepu.
  • Wzrost liczby fraz w TOP3 i TOP10 Google - zapowiedzią wzrostu ruchu jest wzrost liczby fraz w czołówce rankingu Google. By zmierzyć to posługujemy się np. wynikami odnotowywanymi w Google Search Console lub innych narzędziach analitycznych.
  • Wzrost pozycji na ustalone frazy - nadal część prac SEO wykonujemy w trosce o jak najwyższą pozycję konkretnych, ustalonych wspólnie słów kluczowych będących najważniejszymi frazami dla naszego Klienta. Mierzymy je i analizujemy, by również i na tym polu zadbać o efektywność usługi.

Finalnym i długofalowym efektem naszej współpracy musi być wzrost pozycji na ustalone frazy, liczby fraz w TOP3 i TOP10, a także wzrost ruchu i sprzedaży ze źródła organic według Google Analytics.

Optymalizacja jako fundament pozycjonowania sklepów internetowych

By przedstawione powyżej efekty osiągnąć, musimy rozpocząć współpracę od budowy trwałego i bezpiecznego fundamentu. Dla nas, w procesie pozycjonowania sklepu, jest nim Audyt SEO. Audyt, to nic innego jak obszerna analiza strony internetowej, której efektem jest zbiór kilkudziesięciu zadań do wykonania w celu poprawienia jakości strony w oczach Google’a. Zalecenia dla webdeveloperów są jawne. Google wprost podaje niektóre elementy, które mogą pozytywnie wpłynąć na ocenę strony przez niego i na pozycję w wyszukiwarce. Musimy na starcie zadbać o to, by i Twoja strona była oceniana jak najlepiej i by jakiekolwiek niedociągnięcia optymalizacyjne nie zaburzyły procesu pozycjonowania sklepu internetowego. W ramach audytu przygotowanego w pierwszym tygodniu współpracy, analizujemy kilkanaście obszarów technicznych i tekstowych, w tym między innymi:

  • Obecność i unikalność treści na stronie
  • Szybkość ładowania Twojej strony
  • Dostosowanie Twojej strony do urządzeń mobilnych
  • Sekcję META, czyli “title” i “description”
  • Nazewnictwo podstron w tym m.in. kategorii czy produktów
  • Obecność i brzmienie nagłówków hX
  • Linkowanie wewnętrzne stosowane na stronie sklepowej
  • Umieszczone grafiki i nadane im atrybuty ALT
  • Używanie certyfikatu SSL
  • Dane uporządkowane
  • Umieszczone na stronie linki prowadzące do stron trzecich
  • Sitemapę i poprawność jej zgłoszenia
  • Ustawione przekierowania pomiędzy adresami www
  • Dane z narzędzi zewnętrznych (Google Analytics, Google Search Console itp)
  • Profil zdobytych historycznie linków, które prowadzą do Twojej strony

Celem współpracy jest wprowadzenie wszystkich rekomendowanych zmian w trakcie pierwszego miesiąca współpracy - tak, by ich sprawne zaindeksowanie przez Google’a pozwoliło sprawnie rozpocząć etap wzrostów widoczności Twojej strony www.

Oczywiście sam Audyt nie zapewni Tobie wysokich pozycji, a na dodatek nie zakończy prac nad optymalizacją. Ważne jest by w kolejnych miesiącach proces ten ponawiać, choć zapewne w dużo mniejszej skali. W trakcie bieżących prac skupiamy się między innymi nad aktualizacją strony gdy pojawiają się nowe wytyczne od Google, modyfikacją wprowadzonych zmian gdy te nie przyniosły rezultatów, usuwaniem błędów jakie Google zgłasza Tobie w Google Search Console, optymalizacją nowych podstron czy rozbudową linkowania wewnętrznego.

Proces optymalizacji nigdy się nie kończy i zawsze musi być nieodłącznym elementem pozycjonowania Twojego sklepu.

Unikalne treści, czyli niezbędny element strategii pozycjonowania sklepów internetowych

Od wielu lat tworzenie unikalnych, wartościowych treści na stronę sklepu stało się elementem strategii SEO. Większość właścicieli sklepów pogodziła się już z faktem, że na przykład unikalny opis na stronie głównej czy na stronach kategorii, to coś, co muszą wyprodukować myśląc o wysokich pozycjach w Google. Niestety - to za mało!

Faktycznie, nadal opisy kategorii są ważne. Koniecznie musisz opisać lub zlecić do opisania każdą kategorię i podkategorię w swoim sklepie. Jednak bardzo ważnym procesem jest również rozszerzenie strategii contentowej na dwa kolejne obszary:

  • Opisy produktów - które powinny być unikalne, odpowiednio długie i atrakcyjne dla kupujących. Opisy te mogą poprawić zarówno widoczność Twojej strony na bardzo skuteczne zapytania dotyczące konkretnych produktów, jak i wpłyną korzystnie na osiągany przez Twój sklep współczynnik konwersji sprzedażowej
  • Blog sklepowy - na którym umieszczać możesz informacje o nowościach, poradniki, rankingi produktów, testy produktów czy inspiracyjne wpisy dotyczące swojej oferty. Ważne jednak byś w sposób regularny treść umieszczał i optymalizował ją pod pozycjonowanie dbając m.in. o tytuły, nagłówki czy umieszczone linki wewnętrzne.

Wiele działań z zakresu tworzenia treści oraz jej późniejszej optymalizacji wykonujemy dla naszych Klientów w ramach pozycjonowania sklepu. Między innymi rozbudowaliśmy nasze standardowe działania w ten sposób, by przygotowywane z myślą o pozycjonowaniu wpisy blogowe, stały się stałym elementem kampanii SEO prowadzonych w ramach współpracy z naszą agencją.

Linkbuilding w procesie pozycjonowania sklepów internetowych

Wspominaliśmy wcześniej w akapicie poświęconym optymalizacji, że jednym z punków Audytu SEO jest analiza linkbuildingu, czyli historycznie zdobytych dla Twojej strony odnośników, które umieszczone zostały na innych stronach www. Jest to bardzo istotny element, bo wiele działań niskiej jakości, które realizowałeś, mogą po czasie “odbić się czkawką” i zaszkodzić Twojej stronie.

Nowe, wartościowe linki dla Twojej strony zdobywamy na bieżąco, w każdym miesiącu. Ważne by w procesie tym wziąć pod uwagę następujące cechy:

  • Profil linków musi być naturalny - nie mogą zatem pojawiać się tylko mocne domeny, albo tylko fora internetowe. Ważne jest kontrolowane zróżnicowane źródeł.
  • Warto inwestować w strony mocne - czyli takie, które mają realny ruch, a także odpowiednie parametry SEO
  • Warto dywersyfikować działania - nie powinno się linkować tylko i wyłącznie pod ustalone frazy. Warto mieszać takie działania, na przykład z linkowaniem na ogólny adres Twojej strony lub nazwę firmy.

Modele doboru fraz w trakcie pozycjonowania sklepu internetowego

Skoro wiesz już na jakie efekty możesz liczyć, a także jakie działania składają się na pozycjonowanie Twojego sklepu, to warto również wspomnieć o budowie samej strategii. Przez wiele lat funkcjonował staromodny sposób realizacji usługi, w którym to na początku ustalono liczbę słów kluczowych podlegających pozycjonowaniu, a także precyzowano jakie to słowa będą. Model ten jednak coraz częściej zastępowany jest innymi działaniami. I tak, możemy działać np.:

  • W modelu “rotacyjnym” - model ten polega tylko na określeniu liczby słów podlegających pracy w danym miesiącu, ale po Twojej stronie pozostaje jedynie sprecyzowanie priorytetów sprzedażowych, a nie konkretnych fraz. Dzięki temu nasi Specjaliści SEO dobierają samodzielnie słowa kluczowe wybierając te mające największy potencjał na wygenerowanie szybkich efektów. Jak to robimy? Wyławiamy słowa kluczowe, które z jednej strony mają wyszukania, a z drugiej mają niezłą pozycję startową w Google (np. w drugiej dziesiątce wyników).
  • W modelu “hybrydowym” - w którym to, część fraz precyzujemy i ustalamy na stałe, a część modyfikujemy na bieżąco zgodnie z modelem rotacyjnym
  • W modelu efektywnościowym (znanym jako Sales Booster) - w którym nic nam nie wskazujesz i nic nie sugerujesz, a w zamian rozliczamy się w zależności od tego, jaki wzrost przychodów wygenerujemy.

Powstanie nowych modeli wymusiła na wszystkich agencjach sytuacja rynkowa. Kilka lat temu ustalenie ogólnych fraz powodowało, że w przeciągu kilku miesięcy większość z nich wskakiwała do TOP10. Teraz, przy obecnej liczbie konkurentów i sile tych, którzy już w TOP10 są, takie podejście może być wielkim błędem i naprawdę lepiej zaufać doświadczonym specjalistom i zacząć nabierać mniejszy ruch mniejszą łyżeczką, niż trzymać w ręce największą chochlę, ale pustą! :)

Przykładowe realizacje pozycjonowania sklepów internetowych

Skrupulatne i wysokojakościowe działania na wszelkich polach wpływających na pozycjonowanie wpływa finalnie na efektywne wzrosty ruchu i sprzedaży. W długiej perspektywie czasu usługa ta pozwala na zwielokrotnienie przychodów w prowadzonym sklepie internetowym i nie bez powodu jest równocześnie ukochaną i znienawidzoną usługą marketingową dla wszystkich właścicieli sklepów. Nie jest możliwe jej zaplanowanie i przewidzenie efektów, ale za to potrafi przynieść korzyści bezkonkurencyjne względem wszelkich, innych źródeł ruchu.

Nie wierzysz? To spójrz:

Tutaj pokazujemy jak poprzez wzorcową optymalizację i przemyślaną strategię linkbuildingu podnieśliśmy widoczność i pozycję na trudne frazy dla sklepu w branży dizecięcej:
traffictrends.pl/case-study/jak-walczyc-o-najbardziej-konkurencyjne-frazy-historia-sukcesu-sklepu-z-branzy-dzieciecej/

Tutaj wskazujemy na efektywność procesu rozpoczęto wyeliminowaniem w sklepie z branży kosmetycznej błędów optymalizacyjnych:
traffictrends.pl/case-study/jak-poprawilismy-statystyki-widocznosci-w-google-dla-sklepu-kosmetycznego/

A tutaj przykład kreatywnego i regularnego podejścia do treści na stronie www, które dały niesamowitego kopa:
traffictrends.pl/case-study/jak-przy-wspolpracy-z-marilyn-monroe-i-amerykanskim-astronauta-w-pol-roku-pozyskalismy-ponad-1500-nowych-fraz-w-top10/

Więcej inspirujących historii znajdziesz w dziale case studies na naszej stronie
Case Study

Raportowanie procesu pozycjonowania sklepu internetowego

Na koniec, kwestia istotna dla wielu naszych Klientów, bo często mówimy o efektach i finalnej satysfakcji z wyboru Traffic Trends jako agencji pozycjonującej, a ważna w tym procesie jest bieżąca wiedza na temat realizowanych “checkpointów”. Dlatego też w ramach współpracy będziesz miał kontrolny dostęp do:

  • Raportu pozycji fraz ustalonych do pozycjonowania, który znajduje się w naszym Panelu Klienta
  • “Skróconego” raportu Google Analytics pokazującego najważniejsze zmienne dotyczące ruchu organicznego. Raport również znajduje się w naszym Panelu Klienta.
  • Raportu linkowania, w którym znajdziesz zdobywane dla Twojej strony odnośniki ze stron innych.
  • Podsumowania wykonywanych w ramach usługi prac optymalizacyjnych - i na starcie, i w kolejnych miesiącach.

Dodatkowo by obserwować, czy usługa podąża w odpowiednim kierunku, na bieżąco będzie monitorować nie tylko frazy, które już “wskoczyły” do TOP10, ale także te, które pojawiły się w 2. czy 3. dziesiątce Google’a, które stanowią prognostyk nadchodzących wzrostów. Zapewniamy też, że jeśli na jakimkolwiek etapie naszej współpracy zabraknie Tobie wiedzy na temat tego, co obecnie dzieje się z Twoją stroną, to będziemy na wezwanie do przedstawienia raportu reagować bardzo sprawnie i rzetelnie!

FAQ

Jakie zmiany na stronie będziecie chcieli wprowadzić i kto ma to zrobić?
Niestety nie ma możliwości określenia przed rozpoczęciem współpracy, jakie zmiany optymalizacyjne będziemy zalecali. Najczęściej Audyt SEO rekomendujący poprawki pod kątem pozycjonowania zawiera kilkanaście stron proponowanych zmian i ulepszeń. Dotyczą one zarówno kwestii niewidocznych na stronie www (np. sekcja META, alty obrazków, sitemapa, przekierowania), jak i tych, które wpływają na wygląd witryny (dodanie opisów kategorii, nagłówków). W większości przypadków jesteśmy w stanie wprowadzić rekomendowane zmiany samodzielnie i bez dodatkowych kosztów. W innych przypadkach możemy wziąć na siebie komunikację z web-developerami. Kwestię tę jesteśmy w stanie doprecyzować jeszcze przed zawarciem umowy.
Czym jest optymalizacja strony? Jak ocenić skuteczność pozycjonowania? Jakie słowa kluczowe wybrać? Czy pozycjonujecie tylko wybrane słowa kluczowe? Czy trzeba podpisać długoterminową umowę? Ile linków zdobywacie i czy je raportujecie? Czy pomożecie w wyborze fraz? Czy mogę zmieniać słowa kluczowe w trakcie współpracy?

Nasz zespół

40+

Liczba naszych pracowników

400+

Liczba otwartych projektów

1mln+

Kliknięć reklamowych

0,5mln+

Polubień na facebooku

150mln

Miesięczne przychody klientów

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher, Vubu.pl

  • Babyono
  • Bilety24.pl
  • British Council
  • Casu
  • Craft
  • Danfoss
  • Frisco
  • Gatta
  • Logitech
  • Media Markt
  • Riff
  • Sylwia Majdan
  • AA Cosmetics
  • Danhen
  • Mass Denim
  • Wola
  • Konesso
  • Bludshop

Zobacz wszystkie rekomendacje

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 694 725 452
tel. 696 366 952

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!