Prowadzenie kampanii Allegro Ads

Marketplace to najlepsze uzupełnienie własnej sprzedaży

Prowadzenie kampanii Allegro Ads

Kampanie reklamowe Allegro Ads to idealny sposób na zwiększanie sprzedaży poprzez największy w Polsce marketplace.

Dla wielu e-sprzedawców Allegro to jedyny kanał sprzedaży. Dla innych jest to idealne uzupełnienie działań opartych o własny sklep. Niezależnie od motywacji, wsparcie procesów sprzedażowych za pomocą systemu reklamowego Allegro Ads da Tobie wiele korzyści i pozwoli na osiągniecie jeszcze wyższego przychodu w skali miesiąca!

Jesteśmy certyfikowaną agencją partnerską Allegro Partner+!
Allegro ADS Partner+

Unikalne narzędzia do prowadzenia kampanii

Podczas prowadzenia kampanii wykorzystujemy unikalne na polskim rynku, autorskie narzędzie, które na podstawie danych pobranych z konta reklamowego Allegro Ads, dokonuje zaawansowanych obliczeń i na ich podstawie tworzy sugestie optymalizacji.

Sugestie są tworzone w trzech obszarach:

  • wykluczenia nieefektywnych ofert - algorytm generuje listę ofert, które powinny zostać wykluczone ze względu na wysokość generowanego przez nie kosztu przy jednoczesnym zerowym lub bardzo niskim poziomie przychodu
  • zmiany CPC dla grup reklam - automat generuje listę grup reklam wraz z sugestią zwiększenia lub zmniejszania stawki CPC
  • zmiany budżetów dla kampanii - automat generuje listę kampanii wraz z sugestią zwiększania lub zmniejszania budżetu

Dzięki tym sugestiom, bez proponowana bardzo wysokiego kosztu współpracy, nasi certyfikowani Specjaliści Allegro Ads są w stanie wprowadzać zdecydowanie większą i często bardziej trafną listę zmian. Żmudne i czasochłonne analizy dokonuje za nas algorytm, co nie dość, że jest dla naszych Klientów tańsze, to na dodatek wyklucza możliwość naszego niedopatrzenia lub błędu!

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h wycenę kampanii dla Twojego sklepu!

Zamów bezpłatną wycenę

PO PIERWSZE

NA ALLEGRO

Dzięki systemowi reklamowemu Allegro Ads zyskujesz możliwości skutecznej reklamy wewnątrz Allegro. Temu formatowi oddano dwa najwyżej usytuowane wyniki na liście wyszukań. Przebijają one nawet promowane oferty, które wymagają często większego zaangażowania finansowego. Za ruch reklamowy rozliczysz się w dobrze znanej metodzie CPC, czyli płacąc za kliknięcie.

PO DRUGIE

POZA ALLEGRO

Dodatkowo umożliwimy Ci reklamę Twoich aukcji poza Allegro. Tak, tak. To, co dotychczas było zakazywane, teraz jest możliwe. Chcesz wykorzystać remarketing i śledzić tych, którzy oglądali Twoje aukcje, ale nie zdecydowali się na zakup? Teraz możesz! Chcesz promować swoje produkty w wyszukiwarce Google. Napisz do nas!

Kampanie reklamowe Allegro Ads jako ciekawa alternatywa dla sklepów

Allegro w niezależnych raportach rynku e-commerce w Polsce występuje jako zdecydowanie najsilniejszy gracz, który śmiało może rywalizować z Google w walce o najważniejsze miejsce szukania produktów i ofert. To, w połączeniu ze światowym trendem przenoszenia budżetów do marketplace’ów, nakazuje zainteresować się każdemu obecnością na Allegro. Jednak w dobie coraz większego tłoku i konkurencji, sama obecność już może nie wystarczyć. Dlatego zachęcamy by wraz z Traffic Trends wykorzystać potencjał systemu reklamowego.

Dlaczego Traffic Trends, to najlepszy Partner w zakresie kampanii reklamowych Allegro Ads?

Jesteśmy jedyną polską agencją marketingową w pełni skupioną na rozwoju projektów e-commerce. Każdego dnia wspieramy setki polskich sklepów w procesie zwiększania sprzedaży internetowej, a jedną z wykorzystywanych metod jest reklama na Allegro. W czasie gdy wszyscy bali się wspominać tej nazwy by nie tracić budżetów z innych źródeł ruchu, my mówiliśmy o Allegro na naszej konferencji i uczyliśmy się prowadzenia kampanii. Dziś jesteśmy gotowi by wspierać naszych Klientów w budowaniu sprzedaży poprzez Allegro Ads, a nasze kompetencje potwierdza tytuł Certyfikowanej Agencji Partnerskiej Allegro!

Allegro ADS Partner+

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h wycenę kampanii dla Twojego sklepu!

Zamów bezpłatną wycenę

Po co korzystać z Allegro Ads?

Serwis Allegro to doskonale znany w Polsce marketplace i jeden z największych w Europie serwisów e-commerce. Nie bez powodu znalazł rzeszę oddanych fanów - zarówno po stronie osób sprzedających, jak i kupujących. Przez wiele lat obecności na rynku serwis ten zmieniał się i wprowadzał coraz to nowsze formy promocji. Ostatnią, istotną zmianą, z której korzystać mogą Sprzedawcy na Allegro jest wewnętrzny system reklamowy znany jako Allegro Ads.

Co on daje? Odpowiedź jest prosta: przede wszystkim zwiększa sprzedaż! System ten pozwala zwiększyć ruch i “przeskoczyć” konkurentów, którzy w sposób organiczny lub dzięki wyróżnieniom aukcji znaleźli się na górze wyników wyszukiwania czy na listingu kategorii. System ten umożliwia nawet nowym Sprzedającym szybkie wygenerowanie ruchu i sprzedaży, na aukcjach, na których chcą.

Jednak Allegro to nie tylko sprzedaż. Serwis ten odgrywa znaczącą rolę w kreowaniu trendów i budowaniu świadomości produktów w danej kategorii - i do tego celu jesteśmy w stanie stworzyć odpowiednią strategię reklamową, korzystając na przykład z reklam graficznych.

Techniczne kwestie związane z Allegro Ads

Oferty sponsorowane, czyli najpopularniejszy format reklamowy na Allegro, rozliczane są w modelu znanym z innych systemów reklamowych, czyli CPC. Oznacza to, że ponosisz koszt kliknięcia w Twoją reklamę, a nie samego jej wyświetlenia. Dzięki temu jesteśmy w stanie dokładniej estymować ruch i sprzedaż i dopasowywać do pożądanych wyników Twój reklamowy budżet. W reklamie graficznej poniesiesz za to koszt tzw. CPM, czyli zapłacisz za każde 1000 wyświetleń reklamy.

W raportach od Allegro znajdziesz dokładne informacje dotyczące:

  • Liczby wyświetleń i kliknięć reklamowych
  • Średniego CPC oraz kosztu danej kampanii
  • Współczynnika CTR, czyli “klikalności”
  • Liczby osób wykazujących zainteresowanie aukcją
  • Liczby transakcji oraz wygenerowanego przychodu
  • Zwrotu z inwestycji podawanego w przychodzie wygenerowanym z każdej wydanej złotówki
  • Ofert, które wygenerowały wyświetlenia, zainteresowania i transakcje

W ramach rozliczeń sam możesz pokryć budżet reklamowy i Allegro doliczy tę kwotę do faktury wystawianej Twojej firmie.

Oferty sponsorowane Allegro Ads

Najpopularniejsza i najskuteczniejsza pod kątem sprzedaży forma reklamowa. Na pewno nie raz trafiłeś na nią jako Użytkownik Allegro, więc czas byś skorzystał z niej jako Sprzedający! Pojawia się na samej górze wyników i zajmuje dwie pierwsze pozycje reklamowe, nad Ofertami promowanymi!

Kampania ofert sponsorowanych może pojawić się:

  • W głównym feedzie wyników wyszukiwania Allegro
  • W lewej kolumnie wyników wyszukiwania
  • Na stronie danej oferty
  • W tzw. “pozostałych miejscach” (np. na stronie głównej Allegro, stronie pasujących kategorii itp)

Co ważne, tworząc kampanie Allegro Ads wspólnie decydujemy czy włączamy w jej ramach promocję na wszystkie Twoje aukcje czy tylko na te wybrane posługując się dowolnym kluczem, na przykład włączając bestsellery czy te produkty, których cena jest wyższa niż X zł.

W dalszych krokach kampanii pracujemy nad jej optymalizacją w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników. W tym celu wraz z Tobą pracujemy między innymi nad:

  • Nazwami aukcji
  • Kategoriami, w których aukcje występują
  • Wykluczaniem nieskutecznych słów kluczowych
  • Konfiguracją słów wymaganych
  • Wykluczaniem nieskutecznych miejsc emisji reklam
  • Ustawieniem optymalnego kosztu kliknięcia pozwalające maksymalizować skalę sprzedaży przy ciągłym generowaniu zysków dla Twojej firmy

Reklama graficzna Allegro Ads

Drugim formatem reklamowym jest tak zwana reklama graficzna. Format ten różni się znacząco od ofert sponsorowanych, bo jego głównym celem jest wygenerowanie jak największej liczby wyświetleń, niekoniecznie prowadzących do kliknięć. Jednak przemyślana kampania potrafi być skuteczna sprzedażowo i idealnie uzupełnić oferty sponsorowane zwiększając skalę sprzedaży.

W ramach tego formatu Allegro stworzy “baner” reklamowy na podstawie:

  • Logotypu marki, którą chcesz promować
  • Treści reklamowej opisującej ofertę (max 35 znaków)
  • Głównych zdjęć pobranych z wybranych przez Ciebie ofert

Reklamę skierujemy na wybrane słowa kluczowe dbając o to, by docierała ona do odbiorców poszukujących produktów takich, jakie chcesz reklamować!

Reklamy zewnętrzne Allegro Ads

Allegro chcąc zwiększyć zasięg swoich reklam i Twoich aukcji, pomyślało również o tak zwanych “zewnętrznych” formatach reklamowych, które pozwalają dotrzeć Tobie do użytkowników, którzy wcale Twoich aukcji nie szukają na Allegro! Jak? Na przykład za pomocą kampanii produktowych w Google (Google Zakupy / Google Shopping) lub remarketingu na Facebooku. System reklamowy umożliwia wyświetlanie się w tych obszarach i konkurencję z tradycyjnymi sklepami internetowymi. Formaty te jednak dają mniejszą kontrolę nad możliwościami optymalizacyjnymi i z doświadczenia wiemy, że jeśli posiadasz również swój własny sklep, to lepiej korzystać z nich właśnie dla niego, a nie dla swojego Konta Sprzedawcy na Allegro.

Allegro Ads dla marek

Co istotne, Allegro nie zapomniało również o dużych markach i producentach, tworząc swój system reklamowy. Wiemy doskonale, że wielu kluczowych graczy na rynku reklamy nie prowadzi bezpośredniej sprzedaży przez własny sklep, a tymbardziej nie prowadzi jej bezpośrednio na Allegro. Możesz kupić telewizor czy pralkę marki X na Allegro, lecz nie zrobisz tego bezpośrednio od producenta.

Ten jednak może skorzystać z rozwiązania Ads4Brands. Na czym ono polega? Jako właściciel marki możesz zarejestrować swoje konto reklamowe, wybrać konkretnych Sprzedawców Allegro, których chcesz swoim budżetem reklamowym wesprzeć i włączyć kampanię, która naprzemiennie będzie promować aukcje tych właśnie firm. Dzięki temu unikną oni konkurowania między sobą i swoimi kampaniami i nie będą w ten sposób podnosić kosztów wygenerowania kliknięcia, a Ty - jako właściciel marki - w sposób kontrolowany będzie mógł wynagrodzić najlepszym Partnerom współpracę kierując ruch reklamowy właśnie do nich!

By skorzystać z tej formy zalecamy wybrać minimum pięciu Sprzedawców, których chciałbyś wesprzeć. Całość kampanii Allegro Ads oczywiście możesz poprowadzić razem z nami, dzięki czemu zapewnisz sobie wzorcową optymalizację działań reklamowych.

Przykładowe kampanie Allegro Ads

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat potencjalnej efektywności reklam na Allegro, a także zobaczyć przykładowe realizacje to polecamy zapoznać się z przygotowanymi przez nasz Zespół case studies. Jako Certyfikowany Partner Allegro dbamy o jakość prowadzonym działań i starannie realizujemy cele wyznaczane przez naszych Klientów.

W tym miejscu zapoznasz się z kampanią Allegro Ads wspierającą sprzedaż elektroniki:
Elektryzujący ROAS w sklepie z elektroniką na Allegro!

Tutaj opisaliśmy jak dzięki optymalizacji konta i kampani zwiększyliśmy opłacalność Allegro Ads
2000% ROAS na Allegro? Pewnie!

A w tym miejscu omówiliśmy pracę nad reklamą graficzną
Ogarnij to Allegro - reklama graficzna Allegro Ads!

Raportowanie Allegro Ads

Zgodnie z tym, co wspominaliśmy wcześniej, Allegro zwraca feedback reklamowy w postaci szczegółowych statystyk dotyczących między innymi kliknięć, kosztów czy przychodów na poziomie kampanii jak i poszczególnych ofert. W sposób cykliczny będziemy raportować Tobie te dane byś wiedział na bieżąco, co dzieje się z oddaną w ręce naszych Specjalistów kampanią i czy wyznaczony nam cel, został w danym okresie zrealizowany!

FAQ

Jaki jest zakres prac w ramach przygotowania konta do promocji?

Przede wszystkim weryfikujemy nazewnictwo aukcji, które ma kluczowy wpływ na generowany zasięg w kampaniach reklamowych Allegro Ads. Oczywiście warto przeprowadzić całościowy audyt konta sprzedawcy, lecz wiele elementów istotnych na wyniki sprzedaży nie zależy bezpośrednio od nas – np. poziom cenowy oferty, udział w Allegro Smart, status Super Sprzedawcy itd. Porównując ten system reklamowy do reklam Google dla sklepów – nawet najlepsza reklama przy kiepskiej ofercie nie da rewelacyjnych wyników.

Jaki budżet powinien zostać przeznaczony na kampanie?

Budżet zależny jest od wielu czynników w tym między innymi od popularności produktów przez Ciebie oferowanych czy liczby aukcji, które posiadasz na swoim koncie. Zalecamy jednak by budżet reklamowy nie był niższy niż 1000 zł miesięcznie. Takie środki pozwolą nam na wygenerowanie liczby wyświetleń i kliknięć umożliwiającej nam optymalizację stworzonych przez nas kampanii.

Czy należy promować wszystkie oferty czy wybrać tylko kilka?

Bardzo często rozpoczynamy od promowania wszystkich aukcji dostępnych na koncie. Oczywiście warto wykluczyć produkty komplementarne, ale jeśli takich w ofercie nie masz, to rekomendujemy włączyć działania reklamowe dla wszystkich aukcji i wykluczać dane przedmioty dopiero w oparciu o wyniki sprzedażowe. Jeśli jednak od startu będziesz chciał np. wykluczyć produkty tańsze niż wskazana kwota lub skupić się wyłącznie na promocji bestsellerów, to dostosujemy się do Twoich biznesowych wskazań.

Na czym polega bieżąca optymalizacja kampanii Allegro Ads?

Proces optymalizacji jest bardzo złożony i opisaliśmy go w licznych case study dotyczących Allegro Ads. Prowadząc kampanie reklamowe mamy wpływ na słowa kluczowe, na których pojawia się Twoja reklama i możemy słowa te dodawać lub wykluczać te nieskuteczne. Możemy również wyłączać z kampanii konkretne produkty sprzedające się najgorzej lub modyfikować budżety przeznaczane na dane grupy aukcji tak by w ramach ustalonej kwoty dostarczyć Tobie jak najwięcej sprzedaży.

Czy będę wiedzieć co i za ile się sprzedało dzięki Allegro Ads?

Oczywiście! Panel Allegro Ads pozwala nam raportować dokładną liczbę transakcji, a także ich szczegóły takie jak sprzedane dzięki reklamie produkty, ich liczbę i wartość, a także koszt wygenerowania transakcji.

Czy z Allegro Ads mogą skorzystać producenci nie prowadzący bezpośredniej sprzedaży na Allegro?

Jak najbardziej. W swojej ofercie posiadamy format reklamowy zwany Allegro Ads4Brands, który umożliwia producentom wspieranie swoim budżetem reklamowym wybranych Sprzedawców. W praktyce wygląda to tak, że możemy stworzyć dla wskazanych Sprzedawców reklamy finansowane przez Ciebie, które będą promować wybrane aukcje a nie będą powodować konkurowania ze sobą tychże Sprzedawców. Jest to bardzo popularna metoda wspierania Sprzedawców przez firmy, które nie zdecydowały się na rozpoczęcie bezpośredniej sprzedaży na Allegro.

Czego ode mnie wymagacie do podjęcia współpracy?

W kwestiach formalnych wymagamy jedynie zaakceptowania prośby o połączenie Twojego konta Sprzedawcy z naszym Agencyjnym kontem reklamowym. Dzięki temu możemy korzystać z Twojej bazy aukcji i reklamować je na Allegro. Jeśli zdecydowałeś się na włączenie reklamy graficznej, to potrzebne będzie również logo Twojej firmy. Resztą zajmą się już nasi Certyfikowani Specjaliści Allegro Ads!

Czy będę miał wgląd do statystyk?

Tak! Na ten moment dokładne statystyki raportujemy cyklicznie drogą mailową, lecz gdy tylko pojawi się techniczna możliwość, będziemy dokładne raporty przedstawiać w naszym Panelu Klienta. Podstawowe statystyki obejmują takie parametry kampanii jak liczba wyświetleń, liczba kliknięć, średni koszt kliknięcia, liczba osób zainteresowanych Twoimi aukcjami, liczba transakcji, przychód z działań reklamowych, ich koszt oraz najważniejszy parametr – zwrot z wydatków reklamowych.

W czym kampanie prowadzone przez Traffic Trends są lepsze od tych, które mogę poprowadzić samodzielnie?

System reklamowy, z którego korzystamy jest taki sam dla nas, jak i dla Ciebie. Nasi Certyfikowani Specjaliści przeprowadzili dziesiątki kampanii i każdego dnia pracują nad wieloma z nich poprawiając wyniki sprzedażowe Klientów, którzy nam zaufali. To doświadczenie jest bezcenne i to dzięki niemu nasza praca dostarcza ponadprzeciętne wyniki i pozwala regularnie zwiększać skalę sprzedaży.

Czy warto promować oferty "wyróżnione" czy tylko te pozostałe?

Wyróżnienia ofert nie mają wpływu na efektywność działań reklamowych dlatego z naszej perspektywy nie jest istotne to, czy promujemy wyróżnioną ofertę.

Czy promowanie kilku kont z takim samym asortymentem się wyklucza?

Technicznie nie. Oczywiście Twoje aukcje mogą konkurować pomiędzy sobą, co będzie sztucznie podnosić koszt kliknięcia reklamowego, ale technicznie jak najbardziej możemy takie działania prowadzić.

Nasz zespół

40+

Liczba naszych pracowników

400+

Liczba otwartych projektów

1mln+

Kliknięć reklamowych

0,5mln+

Polubień na facebooku

150mln

Miesięczne przychody klientów

Rekomendacje

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński, BBHome

  • Babyono
  • Bilety24.pl
  • British Council
  • Casu
  • Craft
  • Danfoss
  • Frisco
  • Gatta
  • Logitech
  • Media Markt
  • Riff
  • Sylwia Majdan
  • AA Cosmetics
  • Danhen
  • Mass Denim
  • Wola
  • Konesso
  • Bludshop

Zobacz wszystkie rekomendacje

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!