Wiarygodność i zaufanie – jaki mają wpływ na konwersję w sklepie internetowym?

E-commerce

Sprzedaż internetowa wydaje się nieskomplikowana, bo w praktyce nie wymaga posiadania stacjonarnego punktu, w którym jest dokonywana wymiana handlowa. W teorii zatem obsługa klienta realizowana online wygląda na prostą i intuicyjnie czujesz, jak powinna przebiegać. Na pewnym etapie obecności w e-commerce orientujesz się jednak, że świetny, unikalny asortyment czy nowoczesny sklep o przyjaznej architekturze nie wystarczają, by osiągać zadowalające wyniki sprzedaży. Aby zwiększać wartość konwersji, inwestujesz w pozycjonowanie i kampanie Google Ads czy prowadzisz profil na Facebooku. Co jeszcze jest istotne dla budowania konwersji? I jak ważne w procesie optymalizacji współczynnika konwersji są psychologiczne aspekty postrzegania sklepu?

Przykład pochodzi ze sklepu zalando.pl

Profesjonalizm i wiarygodność sklepu internetowego – czym są?

Przekornie zapytam, dlaczego z trzech warzywniaków na osiedlu, wybierasz ten, w którym obsługuje od zawsze Pani Halinka. Nawet jeśli ceny jabłek czy ziemniaków są nieco wyższe od tych w pozostałych dwóch? Tutaj odpowiedź jest prosta, bo obdarzyłeś i firmę, i ekspedientkę zaufaniem, które kierują Cię właśnie tam, nawet jeśli jest nieco dalej. Podobnie jest w sprzedaży internetowej. Nawet posiadając świetny, użyteczny sklep i konkurencyjną ofertę, można wypadać słabo na tle innych graczy, nie dbając o zaufanie i wiarygodność swoich klientów. Albo Twój e-biznes jest postrzegany jako nieprofesjonalny, nieco pretensjonalny. Lub niegwarantujący bezpieczeństwa wykonywanych zakupów czy powierzanych danych. Brzmi strasznie, prawda? Jakkolwiek, odpowiednia komunikacja na poziomie sklepu, mediów społecznościowych, budowania społeczności, ale także zaimplementowanie technologii, która gwarantuje dyskrecję w procesie wymiany informacji, anonimowość zapytań i bezpieczeństwo dla środków pieniężnych i wrażliwych danych, mają realny wpływ na tego rodzaju oceny. Mają też wymierny udział w finalnym poziomie współczynnika konwersji. Czym więc są profesjonalizm, zaufanie i wiarygodność sklepu internetowego? Są subiektywną oceną, jednak ich wdrożenie wymaga obiektywnych działań.

Przykład wyszukiwania pochodzi z answerthepublic.com

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym poprzez opinie i rekomendacje?

Gromadzenie pozytywnych opinii sprzyja budowaniu pozycji sklepu, który cechują profesjonalizm, rzetelna obsługa i zaufanie. Dla 75% internautów rekomendacja innego użytkownika ma realną wartość i może zadecydować o zakupie. Dlatego warto agregować pozytywne reakcje i prosić o ich wyrażenie. Profil na Facebook’u, który umożliwia komentowanie, to jedna z takich możliwości. Zaimplementuj rozwiązanie, które pozwala zbierać opinie na sklepie tak, by były widoczne. I po zakupie nakłaniaj klienta do wystawienia komentarza, załączając link bezpośrednio odsyłający do formularza, w którym to uczyni. Ważne jest także uczestnictwo w serwisach, gromadzących opinie, jak ceneo.pl, radar.pl, skapiec.pl, kupujemy.pl, okazje.info czy bazarcen.pl. Oceny o konkretnych pozycjach z oferty, rzetelne informacje o asortymencie czy pozytywne komentarze na temat sposobów obsługi, szybkich reakcji na zapytania albo dostępnych form płatności budują Twoją markę. Składają się na wizerunek profesjonalisty, będąc cenną składową wiarygodności. A to nierozerwalnie koreluje się z konwersją.

Przykład pochodzi z fanpage’a sklepu BlackorWhite.pl

Wizerunek eksperta vs sprzedaż – jakie są zależności?

Przykład pochodzi z bloga sklepu missdeco.pl

Konwersja w sklepie internetowym jest zależna także od zaufania, którym odbiorcy obdarzą biznes. Nie jest to oczywiście zmienna, którą można określić zero-jedynkowo, jednak w kontekście mierzenia full customer journey i zróżnicowania w aspekcie podejmowania decyzji zakupowych, nie pozostaje obojętna. Uwierz więc, że to, jak komunikujesz o sobie, czy jesteś profesjonalny i faktycznie pomagasz odwiedzającym, będzie miało wpływ na wartość koszyka zakupowego. Z pomocą przychodzą więc content marketing i blog firmowy, gdzie możesz agregować treści rzetelne i inspirujące. Albo teksty budujące świadomość marki, która jest odbierana jako ta, która umie pomóc swoim fanom. Wychodzi im bowiem naprzeciw, odpowiadając na ich pytania. Praca nad blogiem wymaga cykliczności, aby przyniosła efekty w postaci skrócenia dystansu pomiędzy brandem a publiką i wsparła sprzedaż. Dlatego tworząc wpisy, warto stawiać na poradniki, inspiracje i wysoką jakość prezentowanych tam treści. Chcesz zbudować zaufanie? Pokaż, że jesteś zaangażowany w swój sklep, wspieraj employer branding, komunikując o organizacji i pokazując ją od kuchni. Regularnie tworzony, wartościowy content na blogu firmowym ma swój cenny udział w pozycjonowaniu na długi ogon oraz poprzez linkowanie skraca, drogę do zakupu. Profesjonalizm, nowoczesne podejście do klienta, zaufanie – te wartości można wykreować właściwą koncepcją bloga.

A może ambasador marki?

Na konwersję zakupową w kontekście wiarygodności i zaufania do witryny internetowej mają też wpływ rekomendacje innych, przy czym “inni” oznaczają tu liderów opinii, influencerów. Blogerzy, youtuberzy, celebryci, którzy angażują się w komunikację sklepu internetowego, włączają owy niejako w ekosystem swojej działalności mediach. Tym samym legitymizują e-sklep, jego ofertę i korzystając z niej, zachęcają swoich fanów do podobnych działań. A więc odwiedzenia sklepu, zakupów, ale też wyrażenia tożsamej oceny na temat sklepu. Kampanie z udziałem znanych osób, które, np. na swoich blogach prezentują produkty ze sklepu internetowego oraz je recenzują, bazują na więzi odbiorców z influencerem. Więź ta jest na tyle silna, że przenosi się na rekomendowane produkty i na Twój sklep. Dlatego kampanie z blogerami pomagają zwiększać konwersję i sprzyjają wyższym wartościom koszyków. Autorytet medialny zaproszonych do współpracy osób wspomaga przy tym wiarygodność sklepu, nawet jeśli idzie o produkt niszowy. Sukcesem kampanii jest jednak odpowiednia współpraca, a więc rzeczywiście skorelowana z profilem sklepu i grupą docelową influencera i tą właściwą dla sklepu.

Przykład współpracy z influencerką z mosquito-sklep.pl

Bezpieczeństwo zakupów – dlaczego zwiększa konwersję e-sklepu?

Badania pokazują, że coraz więcej osób dokonuje zakupów w Internecie, a ten trend jest związany z większym zaufaniem do sklepów online. Aby uchodzić za e-biznes, któremu można powierzyć swoje środki i do niego wracać, sklep musi mieć wdrożoną politykę bezpieczeństwa. Przejrzysty Regulamin, klarowna polityka zwrotów, polityka reklamacji oraz informacje dotyczące realizacji przesyłek to jej ważne składowe, które oddziałują na odbiorcę. Legitymizują e-commerce jako zaufany. Dla wiarygodności sklepu internetowego ma znaczenie, czy zaimplementowano certyfikat SSL. Szyfrowanie danych podczas realizacji zakupów pokazuje profesjonalizm i sprzyja postrzeganiu e-biznesu za wartościowy – taki, w którym w domyśle można zrealizować zakupy. Klient musi bowiem wiedzieć, że powierza wrażliwe dane oraz pieniądze godnym zaufania osobom. W tym kontekście wpływa to realnie na wartość konwersji, bowiem odwiedzający mając pewność bezpieczeństwa transakcji, dokona jej z czystym sumieniem, nie obawiając się utraty środków.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Beata Ryba

Beata Ryba

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!