Wdrożenie HTTPS dla sklepu nieuniknione?

Piotr Urbaniak

Pozycjonowanie | 2017-01-23 | 2 min czytania

Wdrożenie HTTPS dla sklepu nieuniknione?

Google podejmuje kolejny krok w celu zmobilizowania właścicieli stron internetowych do wdrożenia SSL-a. Dla przypomnienia pierwszym takim kluczowym działaniem Google w tym kierunku było ogłoszenie w 2014 HTTPS jako czynnika rankingowego w wynikach wyszukiwania.

Już w styczniu przeglądarka Chrome zacznie wyświetlać monity na stronach internetowych, które przesyłają dane logowania i dane kart kredytowych bez HTTPS.

1.jpg

Źródło: https://security.googleblog.com/2016/09/moving-towards-more-secure-web.html

Informacja ta została ogłoszona w sierpniu zeszłego roku, jednak wiadomości od Google rozsyłane od kilku dni za pośrednictwem Google Search Console świadczą, że zapowiedziany plan staje się rzeczywistością.

2.jpg

Choć czasem na pierwszy rzut oka może się wydawać, że na wskazanej podstronie nie ma pola do wprowadzenia hasła, to jednak Google się nie myli. Takie formularze często występują w pop-upie lub są po prostu ukryte, ale już po wyłączeniu stylów css bez problemu je zlokalizujemy:

3.jpg

Czy warto się przejmować komunikatem?

Jak dokładnie będzie wyglądało ostrzeżenie, dowiemy się wraz z kolejną aktualizacją Chrome do wersji 56. Znając jednak zmienność Google w prezentowaniu komunikatów chociażby tych wyświetlanych na urządzeniach mobilnych, możemy się zaskoczyć.

Wg ranking.pl udział przeglądarki Chrome (desktopowej i mobilnej) wśród przeglądarek używanych przez internautów w Polsce wysoni ponad 47%. I taki procent potencjalnych klientów pod wpływem wyświetlanego ostrzeżenia może się przestraszyć i zrezygnować z zakupów w Twoim sklepie internetowym.

Owszem, możesz dostosować sklep w taki sposób, aby wrażliwe dane pobierane były tylko na podstronach, które będą zawierały szyfrowanie, ale czy na pewno warto tak wciąż uciekać? Google z pewnością nie poprzestanie tego typu działaniach, dlatego wdrożenie HTTPS dla Twojej strony jest nieuniknione.

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!