Prowadząc sklep internetowy korzystający z platformy IAI (obecnie IdoSell Shop) powinieneś zadbać nie tylko o jego funkcjonalność dla użytkownika, ale przede wszystkim skupić się na tym, aby Twój sklep był widoczny w organicznych wynikach wyszukiwania. To właśnie ten czynnik w dużej mierze wpływa na sukces biznesu i sprawia, że pozycjonowanie sklepu internetowego jest obecnie jedną z popularniejszych i najchętniej stosowanych metod reklamy. Jeśli zastanawiasz się jak poprawić widoczność sklepu IAI w wynikach wyszukiwania Google i tym samym zwiększyć sprzedaż, poznaj korzyści, jakie niesie ze sobą pozycjonowanie tej platformy sklepowej.
[dodatkowecta]
IdoSell Shop (dawniej IAI Shop) to popularna platforma sprzedażowa działająca w oparciu o model SaaS (Software as Service), który sprawia, że każdy klient już od pierwszego dnia współpracy ma zapewniony stały dostęp do bezpłatnych aktualizacji oraz opieki technicznej. Nad każdym sklepem czuwa szereg wykwalifikowanych specjalistów, którzy odpowiedzą na zapytania lub wątpliwości, a także jeśli zajdzie taka potrzeba wdrożą nowe, nawet najbardziej niestandardowe rozwiązania. Nie ważne czy prowadzisz duży czy mały sklep - IdoSell Shop z pewnością pomoże Ci w skutecznej sprzedaży.
Wszystkie sklepy budowane są w technologii RWD (Responsive Web Design), co sprawia, że dostosowują swój wygląd do wielkości ekranu pozwalając tym samym na ich wyświetlanie również na urządzeniach mobilnych. Edycja maski oraz integracja sklepu z Allegro to dodatkowe atuty jednak nie jedyne ponieważ platforma jest bardzo przyjazna SEO, dzięki czemu optymalizacja sklepu internetowego IAI nie sprawia żadnych problemów. Skąd mamy taką pewność? Jesteśmy głównym partnerem platformy IdoSell Shop, którą wspieramy pod kątem SEO. Wiele funkcjonalności, które znajdują się w panelu zostało wdrożonych dzięki naszej rekomendacji dlatego proces pozycjonowania w IAI jest już na starcie znacznie prostszy niż na innych platformach sprzedażowych.
Tak jak wspomnieliśmy platforma ta posiada szereg różnych, użytecznych funkcji niezbędnych podczas pozycjonowania sklepów internetowych, które przybliżymy.
Analityka internetowa jest kluczowa podczas procesu pozycjonowania. Poprzez dokładną analizę danych można zaplanować zmiany na stronie oraz wdrożyć działania, które pozwolą osiągnąć konkretne założenia biznesowe. Dlatego IdoSell Shop (dawniej IAI Shop) umożliwia integrację z najważniejszymi narzędziami służącymi do analityki i optymalizacji strony pod kątem SEO tj.: Google Search Console (dawniej Google Webmasters Tools); Google Tag Menager; Google Analytics.
Zdjęcie z panelu sklepu dotyczące integracji z narzędziami SEO
Dodatkowo dla narzędzia Google Analytics na platformie od IAI S.A. możemy włączyć moduł Enhanced Ecommerce, który pozwoli nie tylko przeanalizować sprzedaż w sklepie, ale również sprawdzić ścieżkę zakupową wraz z ilością porzuconych zamówień.
Integracja z Google Analytics i włączenie modułu Enhanced Ecommerce
Bezpośrednio w sekcji strony zawsze znajdują się tzw. meta tagi, czyli znaczniki HTML. Meta tagi title i description są widoczne dla użytkownika i to właśnie od nich w dużej mierze zależy, jakie treści zostaną wyświetlone w wynikach wyszukiwania Google, dlatego warto je dobrze przygotować, tak aby w konsekwencji zachęcić potencjalnego klienta do odwiedzenia naszego sklepu.
Screen z wyników wyszukiwania
Dzięki rozwiązaniom IAI otrzymasz pełną elastyczność w formułowaniu kluczowych treści dla SEO. W panelu istnieje możliwość ręcznego uzupełnienia meta tagów dla każdej podstrony. Mogą one być również generowane automatycznie za pomocą zmiennych, dzięki czemu nie trzeba wpisywać ich ręcznie dla każdego produktu czy kategorii w sklepie. Wystarczy ustalić schemat ze zmienną, która jest uwzględniona w panelu, a system sam podmieni ją na nazwę podstrony lub produktu, co sprawi, że meta tagi będą zawsze unikalne.
Screen z panelu IAI przedstawiający zmienne dla kategorii w sklepie
Podobnie sytuacja wygląda w przypadku nagłówka h1, który jest najważniejszym z nagłówków i tym samym bardzo istotnym elementem optymalizacji. To właśnie on określa tematykę konkretnej podstrony poprzez słowa kluczowe, które się w nim znajdują. W większości platform e-commerce w nagłówku h1 znajduje się nazwa kategorii i chcąc go zmienić trzeba zmienić również jej nazwę. Jednak platforma ta jest na tyle elastyczne, że pozwala na zmianę nazwy kategorii w h1 bez konieczności zmian w menu. Jedyną rzeczą jaką trzeba zrobić jest zmiana nazwy pokazywanej w nagłówku z automatycznej na ręczną.
Zmiana automatycznego nagłówka h1
Od dawna wiadomo, że „Content is king”, dlatego opisy kategorii, a także opisy produktów powinny być wdrożone w każdym sklepie. Są one kluczowe podczas optymalizacji onsite, a tym samym mają ogromny wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego. Nie tylko informują użytkownika o tym co znajdzie na stronie, ale mają również bardzo duże znaczenie dla Google - zawarcie odpowiednich słów kluczowych jasno wskazuje wyszukiwarce asortyment w sklepie, ale również może znacząco poprawić pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Dlatego ogromną zaletą platformy IdoSell Shop (dawniej IAI Shop) jest możliwość dodawania treści na kategoriach, kartach produktów, producentach ale także na stronie głównej czy na blogu, co daje nieograniczone możliwości nasycania witryny słowami kluczowymi.
Edycja tekstu w panelu IAI
W panelu sklepowym w łatwy sposób nie tylko dodasz niezbędne treści SEO, ale również je sformatujesz. Możesz między innymi oznaczyć śródtytuły jako nagłówki H2 lub H3. Twórcy platformy IdoSell zadbali, aby treści mogły tworzyć także osoby nieznające kodu HTML - za pomocą edytora wizualnego z łatwością dodasz akapity, pogrubienia oraz wdrożysz linkowanie wewnętrzne kierujące do pozostałych kategorii w sklepie lub konkretnych produktów.
Formatowanie nagłówków w panelu IAI
Każdy sklep internetowy korzystający z IdoSell Shop (IAI Shop) posiada wbudowaną Mapę Google. Wystarczy, uzupełnić poprawnie adres swojej firmy, aby automatycznie został on wyświetlony w Google Maps na stronie sklepu. Takie rozwiązanie sprawia, że odnalezienie firmy i wyznaczenie do niej dojazdu będzie jeszcze łatwiejsze niż kiedykolwiek.
Screen przedstawiający mapę Google
Jednak w tym miejscu warto podkreślić, że aby mapa wyświetlała się poprawnie na stronie należy mieć podpiętą kartę kredytową pod konto Google. Wynika to z faktu, że jakiś czas temu Google Maps zrezygnował z dotychczasowej polityki i ustanowił jeden plan finansowy dla wszystkich.
Podczas audytu sklepu internetowego należy zwrócić szczególną uwagę na strukturę adresów URL w obrębie sklepu. Przyjazne linki powinny być logicznie skonstruowane, a zarazem przejrzyste dla użytkowników i robotów Google wskazując tym samym na strukturę serwisu. W IdoSell Shop każdy sklep ma aktywowany mechanizm przyjaznych linków, który sprawia, że w adresach URL kategorii, produktów czy producentów znajduje się ich nazwa, a nie przypadkowy ciąg znaków. Oprócz tego platforma obsługuje przekierowania z kodem 301, dzięki czemu nawet przy drobnej zmianie w adresie URL nie trzeba się martwić o dotychczasowe efekty pozycjonowania. Warto również dodać, że przekierowania 301 można definiować również samemu, co jest szczególnie przydatne w przypadku zmiany domeny lub migracji sklepu.
Definiowanie przekierowań 301 w panelu IAI
Znane również jako dane uporządkowane czy Rich Snippets odpowiadają za wyświetlanie w wynikach wyszukiwania Google atrakcyjnych dla użytkownika informacji dotyczących np. ceny, opinii, czy dostępności towaru w magazynie. Jednocześnie pomagają algorytmom Google w lepszym zrozumieniu strony - odpowiednie znaczniki na breadcrumbie pomagają określić schemat drzewa kategorii. Dlatego każdy sklep IdoSell Shop został wzbogacony o dane strukturalne, tak aby poprawić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania i tym samym wpłynąć pozytywnie na CTR i ruch na stronie.
Przykład poprawnie wyświetlanych danych strukturalnych
Zwróć też uwagę czy dane indeksują się bez przeszkód w raporcie Google Search Console “Produkty”.
Screen z Google Search Console przedstawiający raport danych uporządkowanych
Choć mapa witryny nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie sklepu internetowego to jest ona bardzo istotna dla funkcjonowania całego serwisu. To właśnie sitemapa odpowiada za przyspieszenie i ułatwienie robotom Google indeksowania podstron sklepu, dzięki czemu mogą one zostać uwzględnione w wynikach wyszukiwania Google. Każdy sklep IdoSell Shop automatycznie generuje plik Google Sitemap, dzięki któremu roboty Google dostają pełny dostęp do wszystkich zasobów dostępnych w sklepie łącznie z adresami grafik. Warto również pamiętać o zgłoszeniu sitemapy do Google, a następnie warto obserwować proces indeksowania za pomocą Google Search Console.
Screen z Google Search Console przedstawiający poziom zaindeksowania sitemapy
Na pozycjonowanie sklepów internetowych składa się wiele czynników jednak możemy Cię zapewnić, że IdoSell Shop (dawniej IAI Shop) to platforma, która z pewnością sprosta wymaganiom Google.
Jesteśmy agencją z największym doświadczeniem w pozycjonowaniu sklepów Idosell Shop. Na swoim koncie mamy setki projektów związanych z pozycjonowaniem sklepów na tej platformie i możemy się poszczycić dużymi sukcesami. Sprawdź wybrane Case Studies, z których dowiesz się jak odpowiednia optymalizacja wpłynęła na pozycjonowanie sklepów internetowych IdoSell Shop i ruch na stronie:
Optymalizacja treści - case-study/dlugosc-ma-znaczenie-jak-liczba-znakow-wplywa-na-pozycjonowanie/
Cykliczna optymalizacja kategorii - case-study/lepsza-widocznosc-sklepu-dzieki-optymalizacji-kategorii/
Kompleksowa optymalizacja sklepu wg audytu SEO - case-study/optymalizacja-wedlug-audytu-seo-to-klucz-do-sukcesu/
Migracja sklepu na IAI - case-study/nowa-domena-nowy-cms-co-sie-stanie-po-przekierowaniu/
Od zera do milionera w 12 miesięcy - case-study/od-zera-do-milionera-w-12-miesiecy/
Grunt to dobra strategia SEO! - case-study/przygotuj-fraze-do-sprzedazy-fraza-w-top10-zanim-produkty-beda-w-magazynie-sklepu/
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157