Pozycjonowanie i optymalizacja sklepu na platformie IAI - IdoSell Shop

Magdalena Nowak

Pozycjonowanie | 2019-04-04 | 8 min czytania

Pozycjonowanie i optymalizacja sklepu na platformie IAI -  IdoSell Shop

Prowadząc sklep internetowy korzystający z platformy IAI (obecnie IdoSell Shop) powinieneś zadbać nie tylko o jego funkcjonalność dla użytkownika, ale przede wszystkim skupić się na tym, aby Twój sklep był widoczny w organicznych wynikach wyszukiwania. To właśnie ten czynnik w dużej mierze wpływa na sukces biznesu i sprawia, że pozycjonowanie sklepu internetowego jest obecnie jedną z popularniejszych i najchętniej stosowanych metod reklamy. Jeśli zastanawiasz się jak poprawić widoczność sklepu IAI w wynikach wyszukiwania Google i tym samym zwiększyć sprzedaż, poznaj korzyści, jakie niesie ze sobą pozycjonowanie tej platformy sklepowej.

Sklep internetowy IAI – co warto wiedzieć?

IdoSell Shop (dawniej IAI Shop) jest jedną z popularniejszych platform e-commerce, która działa w oparciu o model SaaS gwarantując tym samym swoim klientom dostęp do bezpłatnych aktualizacji oraz stałej opieki technicznej. Wszystkie sklepy budowane są w technologii RWD (Responsive Web Design), co sprawia, że dostosowują swój wygląd do wielkości ekranu pozwalając tym samym na ich wyświetlanie również na urządzeniach mobilnych. Edycja maski oraz integracja sklepu z Allegro to dodatkowe atuty jednak nie jedyne ponieważ platforma jest bardzo przyjazna SEO, dzięki czemu optymalizacja sklepu internetowego IAI nie sprawia żadnych problemów. Dzieje się tak za sprawą prostej obsługi i wielu funkcjonalności, które znajdują się w intuicyjnym panelu do którego dostęp ma każdy klient.

Optymalizacja sklepu IAI pod kątem SEO

Tak jak wspomnieliśmy platforma ta posiada szereg różnych, użytecznych funkcji niezbędnych podczas pozycjonowania sklepów internetowych, które przybliżymy.

Integracja IAI z popularnymi narzędziami-SEO

Analityka internetowa jest kluczowa podczas procesu pozycjonowania. Poprzez dokładną analizę danych można zaplanować zmiany na stronie oraz wdrożyć działania, które pozwolą osiągnąć konkretne założenia biznesowe. Dlatego IdoSell Shop (dawniej IAI Shop) umożliwia integrację z najważniejszymi narzędziami służącymi do analityki i optymalizacji strony pod kątem SEO tj.: Google Search Console (dawniej Google Webmasters Tools); Google Tag Menager; Google Analytics.

7lo5W.jpeg

Zdjęcie z panelu sklepu dotyczące integracji z narzędziami SEO

Dodatkowo dla narzędzia Google Analytics na platformie od IAI S.A. możemy włączyć moduł Enhanced Ecommerce, który pozwoli nie tylko przeanalizować sprzedaż w sklepie, ale również sprawdzić ścieżkę zakupową wraz z ilością porzuconych zamówień.

SEYsb.jpeg

Integracja z Google Analytics i włączenie modułu Enhanced Ecommerce

Meta tagi i h1 - elastyczność IdoSell Shop

Bezpośrednio w sekcji strony zawsze znajdują się tzw. meta tagi, czyli znaczniki HTML. Meta tagi title i description są widoczne dla użytkownika i to właśnie od nich w dużej mierze zależy, jakie treści zostaną wyświetlone w wynikach wyszukiwania Google, dlatego warto je dobrze przygotować, tak aby w konsekwencji zachęcić potencjalnego klienta do odwiedzenia naszego sklepu.

tTgsU.jpeg

Screen z wyników wyszukiwania

W panelu IdoSell Shop istnieje możliwość ręcznego uzupełnienia meta tagów dla każdej podstrony. Mogą one być również generowane automatycznie za pomocą zmiennych, dzięki czemu nie trzeba wpisywać ich ręcznie dla każdego produktu czy kategorii w sklepie. Wystarczy ustalić schemat ze zmienną, która jest uwzględniona w panelu, a system sam podmieni ją na nazwę podstrony lub produktu, co sprawi, że meta tagi będą zawsze unikalne.

wmpYS.jpeg

Screen z panelu IAI przedstawiający zmienne dla kategorii w sklepie

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku nagłówka h1, który jest najważniejszym z nagłówków i tym samym bardzo istotnym elementem optymalizacji. To właśnie on określa tematykę konkretnej podstrony poprzez słowa kluczowe, które się w nim znajdują. W większości platform e-commerce w nagłówku h1 znajduje się nazwa kategorii i chcąc go zmienić trzeba zmienić również jej nazwę. Jednak platforma ta jest na tyle elastyczne, że pozwala na zmianę nazwy kategorii w h1 bez konieczności zmian w menu. Jedyną rzeczą jaką trzeba zrobić jest zmiana nazwy pokazywanej w nagłówku z automatycznej na ręczną.

KvA60.jpeg

Zmiana automatycznego nagłówka h1

Dodawanie treści SEO na stronie

Od dawna wiadomo, że „Content is king”, dlatego opisy kategorii, a także opisy produktów powinny być wdrożone w każdym sklepie. Są one kluczowe podczas optymalizacji onsite, a tym samym mają ogromny wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego. Nie tylko informują użytkownika o tym co znajdzie na stronie, ale mają również bardzo duże znaczenie dla Google - zawarcie odpowiednich słów kluczowych jasno wskazuje wyszukiwarce asortyment w sklepie, ale również może znacząco poprawić pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Dlatego ogromną zaletą platformy IdoSell Shop (dawniej IAI Shop) jest możliwość dodawania treści na kategoriach, kartach produktów, producentach ale także na stronie głównej czy na blogu, co daje nieograniczone możliwości nasycania witryny słowami kluczowymi.

68Vqu.jpeg

Edycja tekstu w panelu IAI

W panelu sklepowym w łatwy sposób nie tylko dodasz niezbędne treści SEO, ale również je sformatujesz. Możesz między innymi oznaczyć śródtytuły jako nagłówki H2 lub H3. Dodać akapity, pogrubienia oraz wdrożyć linkowanie wewnętrzne kierujące do pozostałych kategorii w sklepie lub konkretnych produktów.

KVgMK.jpeg

Formatowanie nagłówków w panelu IAI

Google Maps zintegrowane ze sklepem

Każdy sklep internetowy korzystający z IdoSell Shop (IAI Shop) posiada wbudowaną Mapę Google. Wystarczy, uzupełnić poprawnie adres swojej firmy, aby automatycznie został on wyświetlony w Google Maps na stronie sklepu. Takie rozwiązanie sprawia, że odnalezienie firmy i wyznaczenie do niej dojazdu będzie jeszcze łatwiejsze niż kiedykolwiek.

5y7r2.png

Screen przedstawiający mapę Google

Jednak w tym miejscu warto podkreślić, że aby mapa wyświetlała się poprawnie na stronie należy mieć podpiętą kartę kredytową pod konto Google. Wynika to z faktu, że jakiś czas temu Google Maps zrezygnował z dotychczasowej polityki i ustanowił jeden plan finansowy dla wszystkich.

Przyjazne adresy URL i przekierowania 301 w IAI

Podczas audytu sklepu internetowego należy zwrócić szczególną uwagę na strukturę adresów URL w obrębie sklepu. Przyjazne linki powinny być logicznie skonstruowane, a zarazem przejrzyste dla użytkowników i robotów Google wskazując tym samym na strukturę serwisu. W IdoSell Shop każdy sklep ma aktywowany mechanizm przyjaznych linków, który sprawia, że w adresach URL kategorii, produktów czy producentów znajduje się ich nazwa, a nie przypadkowy ciąg znaków. Oprócz tego platforma obsługuje przekierowania z kodem 301, dzięki czemu nawet przy drobnej zmianie w adresie URL nie trzeba się martwić o dotychczasowe efekty pozycjonowania. Warto również dodać, że przekierowania 301 można definiować również samemu, co jest szczególnie przydatne w przypadku zmiany domeny lub migracji sklepu.

FMhAN.jpeg

Definiowanie przekierowań 301 w panelu IAI

Dane strukturalne IAI

Znane również jako dane uporządkowane czy Rich Snippets odpowiadają za wyświetlanie w wynikach wyszukiwania Google atrakcyjnych dla użytkownika informacji dotyczących np. ceny, opinii, czy dostępności towaru w magazynie. Jednocześnie pomagają algorytmom Google w lepszym zrozumieniu strony - odpowiednie znaczniki na breadcrumbie pomagają określić schemat drzewa kategorii. Dlatego każdy sklep IdoSell Shop został wzbogacony o dane strukturalne, tak aby poprawić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania i tym samym wpłynąć pozytywnie na CTR i ruch na stronie.

H4bc2.jpeg

Przykład poprawnie wyświetlanych danych strukturalnych

Zwróć też uwagę czy dane indeksują się bez przeszkód w raporcie Google Search Console “Produkty”.

7T52g.jpeg

Screen z Google Search Console przedstawiający raport danych uporządkowanych

Sitemapa XML, czyli mapa witryny w IAI

Choć mapa witryny nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie sklepu internetowego to jest ona bardzo istotna dla funkcjonowania całego serwisu. To właśnie sitemapa odpowiada za przyspieszenie i ułatwienie robotom Google indeksowania podstron sklepu, dzięki czemu mogą one zostać uwzględnione w wynikach wyszukiwania Google. Każdy sklep IdoSell Shop automatycznie generuje plik Google Sitemap, dzięki któremu roboty Google dostają pełny dostęp do wszystkich zasobów dostępnych w sklepie łącznie z adresami grafik. Warto również pamiętać o zgłoszeniu sitemapy do Google, a następnie warto obserwować proces indeksowania za pomocą Google Search Console.

20T8k.jpeg

Screen z Google Search Console przedstawiający poziom zaindeksowania sitemapy

Pozycjonowanie sklepów IAI - Case Study

Na pozycjonowanie sklepów internetowych składa się wiele czynników jednak możemy Cię zapewnić, że IdoSell Shop (dawniej IAI Shop) to platforma, która z pewnością sprosta wymaganiom Google.

Sprawdź również nasze Case Studies, z których dowiesz się jak odpowiednia optymalizacja wpłynęła na pozycjonowanie sklepów internetowych IdoSell Shop i ruch na stronie:

Optymalizacja treści - https://traffictrends.pl/case-study/dlugosc-ma-znaczenie-jak-liczba-znakow-wplywa-na-pozycjonowanie/

Cykliczna optymalizacja kategorii - https://traffictrends.pl/case-study/lepsza-widocznosc-sklepu-dzieki-optymalizacji-kategorii/

Kompleksowa optymalizacja sklepu wg audytu SEO - https://traffictrends.pl/case-study/optymalizacja-wedlug-audytu-seo-to-klucz-do-sukcesu/

Migracja sklepu na IAI - https://traffictrends.pl/case-study/nowa-domena-nowy-cms-co-sie-stanie-po-przekierowaniu/

Od zera do milionera w 12 miesięcy - https://traffictrends.pl/case-study/od-zera-do-milionera-w-12-miesiecy/

Grunt to dobra strategia SEO! - https://traffictrends.pl/case-study/przygotuj-fraze-do-sprzedazy-fraza-w-top10-zanim-produkty-beda-w-magazynie-sklepu/

Potrzebujesz pomocy w zoptymalizowaniu sklepu na platformie IdoSell Shop?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!