Bezpłatna konsultacja

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #7 Najczęstsze błędy w linkowaniu wewnętrznym

Kategoria: Pozycjonowanie

Zastanawiasz się dlaczego tak trudno wypozycjonować swoją witrynę internetową? W naszym cyklu omówiliśmy już wiele problemów, które mogą stanąć Ci na drodze, a kolejnym może okazać się złe linkowanie wewnętrzne. Przejrzyj dokładnie swoją stronę i spójrz na nią oczami swojego klienta. Sklep internetowy posiada rozbudowaną strukturę linkowania wewnętrznego i trzeba o nie odpowiednio zadbać. Twoja strona musi być łatwa i czytelna dla odbiorcy!

Czym jest linkowanie wewnętrzne?

Linkowanie wewnętrzne to inaczej mówiąc odnośniki, które prowadzą z konkretnej podstrony w danej domenie do innej podstrony w tej samej domenie, czyli np. przejście z zakładki oferta do zakładki artykuły papiernicze. Linkowanie wewnętrzne łączy ze sobą wszystkie podstrony Twojej witryny i przekazuje między nimi tak zwany link juice.

linkowanie-seo7-1024x448.png

Dlaczego linkowanie jest ważne?

Są dwa podstawowe powody, dla których trzeba skupić się na tym elemencie. Przede wszystkim użytkownik strony będzie mógł w łatwy sposób nawigować w serwisie i bez przeszkód przechodzić do interesujących go stron. Druga, równie ważna kwestia, to roboty wyszukiwarek. Jeśli do jakiejś podstrony nie da się dostać poprzez link zamieszczony w serwisie, to robot wyszukiwarki najzwyczajniej nie będzie w stanie do niej dotrzeć, a co gorsza może w ogóle nie dowiedzieć się o jej istnieniu.

linkowanie-seo71.pngJeśli strona firmowa lub sklep internetowy ma do zaoferowania ciekawe treści i produkty, to warto byłoby pozwolić użytkownikom do nich dotrzeć. Zapoznaj się z kilkoma podstawowymi błędami jakie można znaleźć w serwisach oraz sklepach internetowych, które utrudniają pracę robotom wyszukiwarek.

  1. Podstrony dostępne tylko za pomocą wewnętrznej wyszukiwarki

Jeśli jakaś podstrona dostępna jest tylko po skorzystaniu z wyszukiwarki na stronie, to roboty Google mogą do niej nie dotrzeć. To samo dotyczy rozwijanych list wyboru. Może to dotyczyć np. produktów w sklepach internetowych. Upewnij się, że wszystkie produkty dostępne w sklepie są przypisane do kategorii.

  1. Linki umieszczone za pomocą Java, Flash i innych technologii

Roboty Google mogą nie radzić sobie z interpretacją tego typu linków dlatego najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie standardowych linków w html:

<a href=”adres podstrony”>Treść odnośnika</a>

  1. Źle dobrane treści odnośników

Bardzo ważne jest to, aby klikając w dany link od razu wiedzieć czego możemy spodziewać się na stronie docelowej. O ile przy linkowaniu zewnętrznym stosowanie na dużą skalę anchorów (odnośników tekstowych) może nie być najlepszym pomysłem, to przy linkowaniu wewnętrznym nie musimy się tym przejmować.

Zamiast <a href=”link do poradnika o odchudzaniu”>Kliknij tutaj</a> użyj <a href=”link do poradnika o odchudzaniu”>poradnik o odchudzaniu</a>

  1. Strony zablokowane poprzez meta robots lub robots.txt

Zwróć uwagę, czy wszystkie wartościowe strony w serwisie, do których linkujesz są dostępne dla robotów. Zablokowanie wartościowych stron spowoduje, że Google nie będzie brał ich pod uwagę oceniając całą Twoją domenę!

  1. Linki z atrybutem nofollow

Zwróć uwagę, czy linki wewnętrzne na stronie nie posiadają przypadkiem atrybutu nofollow.

Robot natrafiający na taki link nie przejdzie po nim do podanej podstrony.

  1. Odnośniki w formie obrazków

Odnośniki tego typu są spotykane bardzo często np. na sliderach lub zdjęciach produktów w przypadku sklepów internetowych. Zadbaj o to, aby zdjęcia te posiadały uzupełnione atrybuty ALT. Więcej na temat optymalizacji grafik dowiecie się z naszego wpisu: Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #6 Brak optymalizacji grafiki.

Jak widzicie, optymalizacja witryny pod kątem wewnętrznego linkowania to skomplikowany i wielowątkowy proces. Działania te nie należą do najłatwiejszych i przydaje się przy nich specjalistyczna wiedza i wprawa. Jeśli jej nie macie, to zdecydowanie nie radzimy samemu zabierać się za wprowadzanie zmian w kodach html i polecamy naprawiać te kwestię wspierając się specjalistami - w tym celu zapraszamy do kontaktu z nami!

Pozostałe artykuły z serii znajdziecie poniżej:

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #1 Brak weryfikacji w Google Search Console

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #2 Puste lub źle uzupełnione meta tagi

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #3 Strona dostępna pod różnymi adresami

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #4 Duplikaty treści

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #5 Niepoprawne używanie nagłówków h1, h2 itd. w witrynie

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #6 Brak optymalizacji grafiki

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #8 Ukryte lub spamerskie elementy na stronie

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #9 Strona nieprzystosowana do urządzeń przenośnych

Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #10 Wolne działanie witryny a widoczność w wynikach wyszukiwania

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!