Zastanawiasz się dlaczego tak trudno wypozycjonować swoją witrynę internetową? W naszym cyklu omówiliśmy już wiele problemów, które mogą stanąć Ci na drodze, a kolejnym może okazać się złe linkowanie wewnętrzne. Przejrzyj dokładnie swoją stronę i spójrz na nią oczami swojego klienta. Sklep internetowy posiada rozbudowaną strukturę linkowania wewnętrznego i trzeba o nie odpowiednio zadbać. Twoja strona musi być łatwa i czytelna dla odbiorcy!
Linkowanie wewnętrzne to inaczej mówiąc odnośniki, które prowadzą z konkretnej podstrony w danej domenie do innej podstrony w tej samej domenie, czyli np. przejście z zakładki oferta do zakładki artykuły papiernicze. Linkowanie wewnętrzne łączy ze sobą wszystkie podstrony Twojej witryny i przekazuje między nimi tak zwany link juice.
Są dwa podstawowe powody, dla których trzeba skupić się na tym elemencie. Przede wszystkim użytkownik strony będzie mógł w łatwy sposób nawigować w serwisie i bez przeszkód przechodzić do interesujących go stron. Druga, równie ważna kwestia, to roboty wyszukiwarek. Jeśli do jakiejś podstrony nie da się dostać poprzez link zamieszczony w serwisie, to robot wyszukiwarki najzwyczajniej nie będzie w stanie do niej dotrzeć, a co gorsza może w ogóle nie dowiedzieć się o jej istnieniu.
Jeśli strona firmowa lub sklep internetowy ma do zaoferowania ciekawe treści i produkty, to warto byłoby pozwolić użytkownikom do nich dotrzeć. Zapoznaj się z kilkoma podstawowymi błędami jakie można znaleźć w serwisach oraz sklepach internetowych, które utrudniają pracę robotom wyszukiwarek.
Jeśli jakaś podstrona dostępna jest tylko po skorzystaniu z wyszukiwarki na stronie, to roboty Google mogą do niej nie dotrzeć. To samo dotyczy rozwijanych list wyboru. Może to dotyczyć np. produktów w sklepach internetowych. Upewnij się, że wszystkie produkty dostępne w sklepie są przypisane do kategorii.
Roboty Google mogą nie radzić sobie z interpretacją tego typu linków dlatego najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie standardowych linków w html:
<a href=”adres podstrony”>Treść odnośnika</a>
Bardzo ważne jest to, aby klikając w dany link od razu wiedzieć czego możemy spodziewać się na stronie docelowej. O ile przy linkowaniu zewnętrznym stosowanie na dużą skalę anchorów (odnośników tekstowych) może nie być najlepszym pomysłem, to przy linkowaniu wewnętrznym nie musimy się tym przejmować.
Zamiast <a href=”link do poradnika o odchudzaniu”>Kliknij tutaj</a> użyj <a href=”link do poradnika o odchudzaniu”>poradnik o odchudzaniu</a>
Zwróć uwagę, czy wszystkie wartościowe strony w serwisie, do których linkujesz są dostępne dla robotów. Zablokowanie wartościowych stron spowoduje, że Google nie będzie brał ich pod uwagę oceniając całą Twoją domenę!
Zwróć uwagę, czy linki wewnętrzne na stronie nie posiadają przypadkiem atrybutu nofollow.
Robot natrafiający na taki link nie przejdzie po nim do podanej podstrony.
Odnośniki tego typu są spotykane bardzo często np. na sliderach lub zdjęciach produktów w przypadku sklepów internetowych. Zadbaj o to, aby zdjęcia te posiadały uzupełnione atrybuty ALT. Więcej na temat optymalizacji grafik dowiecie się z naszego wpisu: Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #6 Brak optymalizacji grafiki.
Jak widzicie, optymalizacja witryny pod kątem wewnętrznego linkowania to skomplikowany i wielowątkowy proces. Działania te nie należą do najłatwiejszych i przydaje się przy nich specjalistyczna wiedza i wprawa. Jeśli jej nie macie, to zdecydowanie nie radzimy samemu zabierać się za wprowadzanie zmian w kodach html i polecamy naprawiać te kwestię wspierając się specjalistami - w tym celu zapraszamy do kontaktu z nami!
Pozostałe artykuły z serii znajdziecie poniżej:
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #1 Brak weryfikacji w Google Search Console
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #2 Puste lub źle uzupełnione meta tagi
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #3 Strona dostępna pod różnymi adresami
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #4 Duplikaty treści
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #5 Niepoprawne używanie nagłówków h1, h2 itd. w witrynie
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #6 Brak optymalizacji grafiki
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #8 Ukryte lub spamerskie elementy na stronie
Najpoważniejsze błędy w działaniach SEO: #9 Strona nieprzystosowana do urządzeń przenośnych
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157